افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌ شرقی
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌ شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: در سه روز آینده با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، دوباره غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های پرجمعیت استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش عصرتبریز، محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، این وضعیت از روز یکشنبه در استان حاکم و موجب کاهش دید و کیفیت هوا در این شهر‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطق صنعتی و پرتردد این شهر‌ها در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، شاخص کیفیت هوا افزایش یافته و برای گروه‌های حساس در حد ناسالم می‌شود و احتمال افزایش آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

امیدفر گفت: در چنین وضعیتی توصیه می‌شود کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد و سفر‌های غیرضروری در شهر‌های بزرگ و صنعتی پرهیز کنند و تا حد امکان شهروندان در فضای باز فعالیت فیزیکی و ورزشی انجام ندهند.

وی اعلام کرد: روز سه شنبه گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب افزایش ابر و وزش باد و در برخی نواحی به ویژه منطقه ارسباران بارش باران و برف و مه شده و تا حدودی از آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کاسته می‌شود.

هفته گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز در وضعیت ناسالم قرار داشت و موجب غیرحضوری شدن مدارس این شهر و شهر‌های اطراف آن شد.