تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح می شود
تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح می شود
دبیر هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد احیاء دریاچه ارومیه از افتتاح تونل انتقال آب در بهمن ماه و افزایش ۱۶ برابری ورودی آب به دریاچه با اتمام سد چپر آباد و سیلوه خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، روح الله متفکر آزاد در جلسه با دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت:هدف ما مچ گرفتن نیست بلکه ارائه گزارش دقیق به مردم است که چه کارهای انجام شده نقاط مثبت و منفی کجاست و چه موانعی سر راه است.

وی افزود: قبول داریم احیاء دریاچه هماهنگی همه نهادهای حاکمیتی را مطلبد، هماهنگی اجتماعی ، اراده مردمی و دولتی لازم است.

او با بیان اینکه ما الان در حوزه علم حرف برای گفتن داریم اجرای ۳۶ کیلومتر تونل در اعماق زمین نشان از علم بالای ماست افزود: ورود دولت با وجود تورم موجود به موضوع احیاء دریاچه با اختصاص ۱۰۰ درصدی اعتبارات نشان از عزم جدی برای احیاء است که جای قدر دانی دارد.

دبیر هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از ستاد احیاء دریاچه ارومیه همچنین گفت: خبر خوش برای مردم این است که تونل انتقال آب بهمن به بهره برداری میرسد افتتاح این تونل یک قدم رو به جلو است. همچنین با اتمام سد چپر آباد و سیلوه بزودی شاهد افزایش ۱۶ برابری ورودی آب خواهد شد.

متفکر آزاد در بخش دیگری از سخنانش افزود :گلایه جدی در حوزه کشاورزی داریم هرچقدر در سخت افزاری کار میشود در کشاورزی خراب میشود ۴ برابر انتقال آب را داریم در بخش کشاورزی هدر میدهیم کشاورزی عقب روی داشته است به ویژه در مدیریت آب.

وی همچنین گفت:کمترین تعامل را در این مدت با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم که خودش را در گزارش نهایی نشان خواهد داد .بدون شک انتظار بیشتری از این وزارت خانه داشتیم.