اولین دوره همایش ملی فناوری اطلاعات سلامت و پنجمین دوره همایش ملی مدیریت اطلاعات سلامت در تبریز برگزار خواهد شد
اولین دوره همایش ملی فناوری اطلاعات سلامت و پنجمین دوره همایش ملی مدیریت اطلاعات سلامت در تبریز برگزار خواهد شد

اولین دوره همایش ملی فناوری اطلاعات سلامت و پنجمین دوره همایش ملی مدیریت اطلاعات سلامت با میزبانی شهر تبریز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار خواهد شد. در همین راستا گفتگویی با آقای دکتر پیمان رضایی دبیر اجرایی این همایش ترتیب داده شده تا از کمیت و کیفیت برگزاری همایش و اهداف آن اطلاعات بیشتری به مخاطبین عزیز ارائه شود.

اولین دوره همایش ملی فناوری اطلاعات سلامت و پنجمین دوره همایش ملی مدیریت اطلاعات سلامت با میزبانی شهر تبریز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار خواهد شد. در همین راستا گفتگویی با آقای دکتر پیمان رضایی دبیر اجرایی این همایش ترتیب داده شده تا از کمیت و کیفیت برگزاری همایش  و اهداف آن اطلاعات بیشتری به مخاطبین عزیز ارائه شود.

photo_2016-04-30_11-28-01

آقای دکتر رضایی، با تشکر از وقتی که در اختیار رسانه ما قرار دادید.

  • لطفا در مورد زمان، مکان و تاریخ های مهم همایش توضیحاتی ارائه بفرمایید؟

با سلام و تشکر از پایگاه خبری عصر تبریز  به عنوان رسانه ای فعال در حوزه پیشبرد فناوری های اطلاعاتی در استان، این همایش در تاریخ ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه سال جاری(۱۳۹۵) با همت دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در  سطح ملی و در تالار پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد. مدت زمان ارسال چکیده به همایش تا پایان خرداد ماه و نتایج داوری نیز انشاا… تا ۳۱ تیرماه اعلام خواهد شد.

  • آیا احتمال تمدید زمانهای مذکور وجود دارد؟

درصورت امکان و بنا بر شرایط و حجم مقالات ارسالی در این مورد در زمان مقتضی تصمیم گیری خواهد شد.

  • اهداف و ضرورت برگزاری این همایش را برای مخاطبان ما بیان بفرمایید؟

به صورت مختصر و مفید، شناسایی و نهادینه کردن فناوری اطلاعات سلامت در حوزه بهداشت و درمان کشور و شناساندن قابلیت ها و توانایی های دانش آموختگان در حوزه های سلامت، بیمه ، فناوری و طرح های فناورانه و دانش بنیان.

  • و اما درباره محورهای همایش؟

تجربیات، ایده ها و مقالات برتردر حوزه های مختلف فناوری اطلاعات در صنعت سلامت کشور مورد قبول می باشد. هر نوع فرآیند بهینه شده و کارآمدی که گامی روبه جلو برای ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت در بیمارستان برداردمورد قبول و پذیرش قرار خواهد گرفت. مشخصات کامل محورها در سایت همایش به آدرس http://congress.tbzmed.ac.ir/  بیان شده است.

  • مخاطبین همایش چه گروه ها و رشته هایی هستند؟

تمامی دانش جویان و دانش آموختگان فناوری اطلاعات، مدیریت اطلاعات، انفورماتیک پزشکی، سیاست گذاران حوزه سلامت، بیمه های درمانی، پارک های علم و فناوری و علوم بالینی می توانند در همایش مشارکت نمایند.

  • معیارهای انتخاب و امتیازدهی به مقالات چه معیارهایی می باشند؟

ارتقای فرآیندها و کمک به ارتقای شغلی و حرفه ای مدیریت و فناوری اطلاعات سلامت اولویت اصلی بوده و تیمی متشکل از تمامی صاحبنظران و مدیران گروه های کشور مقالات را داوری خواهند نمود.

  • وضعیت فناوری اطلاعات سلامت در کشور، استان و به ویژه در شهر و دانشگاه تبریز چگونه است؟

در سطح نسبتا مطلوبی به سر می بریم و این حرکت رو به جلو می باشد. مسئولین و همکاران از اهمیت فناوری اطلاعات تا حد زیادی مطلع هستند. گروه فناوری اطلاعات سلامت تبریز با تعامل خوب و همکاری موثر مسئولین درجهت شناسایی و جهت دهی به فعالیت ها و اقدامات فناورانه قدم های بزرگی را برداشته است.

  • به نظر شما چه اقداماتی برای نقش آفرینی بیشتر دست آوردهای همایش در فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به خصوص در حوزه سلامت باید انجام داد؟

در یک کلام، اطلاع رسانی گسترده و اثرگذار بر روی ذینفعان و مسئولین سلامت استان و سطوح وزارتخانه ای و دولت

  • ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید و پاسخ های دقیق و مختصر، سخن پایانی شما را می شنویم ؟

فناوری اطلاعات و استفاده از آن در حوزه سلامت وضعیت چندان مطلوبی در سطح ملی ندارد. می توان با برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان در حوزه وزارت بهداشت در جهت ارتقای کیفیت خدمات سلامت و کاهش خطاهای پزشکی و انسانی گام های بزرگی برداشت و بهداشت کشور را در شاخص های اساسی ارتقا بخشید.