افزایش تعداد افراد بستری در آذربایجان شرقی
افزایش تعداد افراد بستری در آذربایجان شرقی
مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حال حاضر موارد بستری در بیمارستان و تعداد نمونه‌برداری روبه افزایش است به گونه‌ای که در دو هفته‌ی اخیر شیب نمودار رو به بالا پیشرفت کرده‌است.

به گزارش عصرتبریز،دکتر سیمین خیاط‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، از روند رو به افزایش تعداد نمونه‌گیری‌های گرفته شده افزود: قبلاً دو تا سه درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت می‌شد ولی اکنون نزدیک به ده درصد از نمونه‌های اخذ شده مثبت می‌شود.

وی ادامه داد: موارد مثبت آنفولانزایی در دی ماه کاهش محسوسی داشته است.

وی با توصیه به تکمیل واکسیناسیون افراد افزود: در استان آذربایجان شرقی دُز اول در گروه سنی بالای دوازده سال ۸۹درصد، دُز دوم در همین گروه سنی ۸۴ درصد، دُز سوم بالای هجده سال ۵۳ درصد و دُز چهارم بالای هجده سال سه و نیم درصد تزریق شده‌ است این نشان می‌دهد که در حال حاضر بسیاری از افراد دُز سوم و چهارم خود را تکمیل نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: در گروه سنی دوازده تا هجده سال مدرسه‌ای تعداد پوشش واکسیناسیون ۹۱ درصد و در گروه سنی پنج تا دوازده سال دُز اول ۴۱درصد تزریق شده است.

خیاط زاده، خاطر نشان کرد: اخیراً با توجه به دستور العمل کشوری که گفته شده بود افرادی که از مسافرت بر می‌گردند در تجمعات حضور پیدا نکنند و افرادی که وارد ایران می‌شوند با نمونه برداری‌ از آلوده نبودن این افراد به ویروس کرونا مطلع شویم، در استان آذربایجان شرقی هم تعداد کرونا وجود دارد ولی از بابت اینکه مشخص شود از چه نوع سوشی است نمونه گرفته شده به تهران ارسال شده و تاکنون تایید یا رد از بابت سویه‌ی جدید به ما اطلاع داده نشده‌است.

مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در دی‌ماه دو مورد فوتی در استان آذربایجان شرقی از کرونا گزارش شده است، بنابراین توصیه مکرر بر این داریم که به خصوص در فصل سرما ماسک فراموش نشود.