به دنبال جذب سرمایه از کشورهای همسایه هستیم
به دنبال جذب سرمایه از کشورهای همسایه هستیم
شهردار تبریز گفت: کشورهای همسایه ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار به تبریز هستند.

به گزارش عصرتبریز، یعقوب هوشیار در دیدار با سرکنسول ایران در ارزروم اظهار کرد: تبریز به خاطر جایگاه و شرایطی که دارد در محوریت شهرهای شمال‌غرب کشور قرار گرفته و مراکز این استان‌ها از توسعه همه جانبه تبریز متاثر هستند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت تبریز در توسعه دیگر شهرهای شمالغرب کشور، افزود: تبریز جایگاه تاثیرگذاری در عرصه‌های بین‌المللی داشته و در تحولات مهم سیاسی و اجتماعی منقطه نقشی پررنگ دارد.

هوشیار با بیان اینکه وجود مرز مشترک استان با کشورهای آذربایجان و ترکیه که به نوعی دروازه اروپاست، ظرفیتی ویژه‌ای برای توسعه فراهم می‌کند،افزود: از مسئولان تقاضا داریم از ظرفیت‌های ویژه اقتصادی همسایه استفاده حداکثری کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت تبریز ظرفیت توسعه زیادی در حوزه خودروسازی دارد، ابراز کرد: با حمایت شورا و سیاست‌گذاری دقیق، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها را شروع کردیم از این رو برای اولین بار تولید اتوبوس را به تبریز آوردیم که این اتفاق بزرگ مزیت های همچون کاهش هزینه‌تولید و صادرات را در پی دارد.

یعقوب هوشیار با اشاره به پتانسیل های گردشگری شهر تبریز، عنوان کرد: شهر تبریز در حوزه مواد غذایی قطب اثر گذاری است و علاقمند ایجاد تعامل با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان است.در اردیبهشت ماه سال آینده همایش بین‌المللی فرصت های سرمایه‌گذاری شهر تبریز برگزار می‌شود و هماهنگی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار از کشورهای همسایه وجود دارد.این همایش صرف مربوط به مقولات شهری نیست و سعی می کنتیم از ظرفیت های اتاق بازرگانی و سازمان صنعت و معدن استان در کنار شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شویم.

وی ابراز امیدواری کرد با انتقال تجربیات سرکنسول ایران در ارزروم شاهد اتفاقات مثبت برای توسعه شهر تبریز باشیم.همچنین وزارت خارجه می‌تواند کمک زیادی در بحث اشتغال و اقتصاد شهر تبریز کمک حال ما باشند. مجمع مشورتی رؤسای شورای اسلامی شهر و شهرداران شمالغرب که اخیرا نیز دو جلسه برگزار کرده که می‌تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری برای تبریز دارد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و یاسین بجانی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.