زمان طلایی در محلول پاشی باید رعایت شود / ضرورت تهیه نقشه معابر اصلی و فرعی برای محلول پاشی
زمان طلایی در محلول پاشی باید رعایت شود / ضرورت تهیه نقشه معابر اصلی و فرعی برای محلول پاشی
در راستای بررسی وضعیت اجرای عملیات برف روبی و محلول پاشی طی بارش های اخیر، با دستور شهردار تبریز جلسه هماهنگی عملیات برف روبی و محلول پاشی برگزار شد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، با توجه به اینکه با تدابیر و دستورات شهردار تبریز اجرای محلول پاشی و حذف نمک پاشی برای اولین بار در شهر تبریز و همچنین سطح کشور اجرا شده است احصاء نقاط ضعف و قوت در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر ذاکر حمیدی مبتکر طرح محلول پاشی در این جلسه با تشریح وضعیت ماشین آلات، امکانات و ارائه گزارشی از نحوه عملکرد نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه گفت: تهیه نقشه و فهرست مسیر پاشش محلول در مناطق دهگانه و رعایت فاصله زمانی بین محلول پاشی با توجه به برنامه های اعلام شده نقش زیادی در جلوگیری از یخ زدگی معابر و موفقیت اجرای طرح محلول پاشی دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای محلول پاشی و حذف نمک پاشی دارای ریسک بالایی بود اظهار کرد: محلول پاشی و حذف نمک پاشی اقدام بزرگی در راستای صیانت از سلامت شهروندان، کاهش هزینه های نگهداری تاسیسات شهری، عدم آسیب آسفالت و خوردگی و آسیب به خودروهای سطح شهر و در کل حفظ محیط زیست بود.

حمیدی افزود: با اجرای سیستم محلول پاشی نمک استفاده شده در محلول سازی نزدیک ۴۰۰ تن بود که این مقدار برای دو مورد بارش برف کفایت کرد در حالی که در سالیان گذشته برای هر بارش بیش از ۶ هزار تن نمک به صورت جامد پاشی مورد استفاده قرار می گرفت.

حمیدی با ارائه گزارشی از نحوه فعالیت نیروهای خدمات شهری در مناطق دهگانه گفت: هر کدام از مناطق دهگانه خدمات شهری با توجه به میزان تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی عملکرد قابل قبول و خوبی در بارش برف اخیر به نمایش گذاشتند اما کمبود امکانات و تجهیزات امری مشهود در تبریز است که با افزایش تجهیزات قطعا سرعت و کیفیت خدمات رسانی در مواقع بارش برف و عملیات زمستانی بهبود خواهد یافت.

در این جلسه تعدادی از شهرداران، معاونت های خدمات شهری و محیط زیست مناطق به بیان دیدگاهها و مشکلات مربوط به منطقه خود پرداختند.

جلسه هماهنگی و بررسی نقاط ضعف و قوت عملیات برف روبی و محلول پاشی شهرداری تبریز با حضور معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز، شهرداران مناطق دهگانه، معاونت های خدمات شهری و نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه در محل سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.