افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: با توجه به سکون و پایداری نسبی جو تا اواخر هفته، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش عصرتبریز، محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، این وضعیت همراه با غبار یا مه رقیق بوده و موجب کاهش کیفیت هوا در این شهر‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده در مناطق صنعتی و پرتردد این شهرها، شاخص کیفیت هوا افزایش یافته و برای گروه‌های حساس در حد ناسالم می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در چنین وضعیتی توصیه می‌شود از تردد و سفر‌های غیرضروری در شهر‌های بزرگ و صنعتی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی پرهیز کنند و تا حد امکان شهروندان در فضای باز فعالیت فیزیکی و ورزشی انجام ندهند.

امیدفر ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، تا ۱۰ روز آینده سامانه جوی خاصی وارد استان نمی‌شود و روند کنونی ادامه خواهد داشت و فقط در روز‌های شنبه و یکشنبه در منطقه ارسباران احتمال بارش وجود دارد.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق با دمای منفی ۱۱ درجه و جلفا با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان گزارش شده اند.