تخت های بیمارستان کودکان به ۴۵۰ مورد افزایش یافته است
تخت های بیمارستان کودکان به ۴۵۰ مورد افزایش یافته است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: با بهره برداري از بيمارستان مردانی آذر تعداد تخت هاي بيمارستان کودکان از 240 تخت به بالاي 450 تخت افزیش یافته است.

به گزارش عصرتبریز، دکتر جواد احمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه انتقال بیمارستان کودکان تبریز و افتتاح بیمارستان کودکان مردانی آذر از پروژه های مهم سال ۱۴۰۱ و با هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی تبریزبود گفت: با بهره برداری از این بیمارستان تعداد تخت های بیمارستان کودکان از ۲۴۰ تخت به بالای ۴۵۰ تخت رسید و دو برابر افزایش یافت.

وی افزود : مراکز جامع سرطان هم مرکز کودکان خیر بزرگوار مردانی آذر ساخته شد و خدود ۶۰۰ میلیارد تومان دانشگاه برای تجهیز آن هزبنه کرده است و در خاورمیانه بزرگترین مرکز کودکان مستقل است .

مرکز جامع سرطان در حال احداث است که پس از تجهیز و بهره برداری مشکلات ما در خصوص مدیریت بیماران سرطانی و رادیوتراپی برطرف خواهد شد.

راه اندازی بخش های مختلف بیمارستانی مثل سی اف بزرگسالان، درمانگاه بیماران دیابتی رادیدتراپی، افزایش تخت های بیماران شیمی درمانی در مراکز تسکینی درد که یک بخش طب هسته ای و بخش ناباروری بیمارستان طالقانی و الزهرا در خدمت بیماران خواهد بود

وی با بیان اینکه نظارت و بازدید از مراکز درمانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است گفت :سال گذشته ، ۱۷۲۷ بازدید از مراکز داشتیم که این تعداد به ۲۵۴۶ بازدید در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات در حوزه درمان مربوط به دخالت در امور پزشکی توسط افراد غیر صلاحیت بالینی مثل دندانپزشکی، سقط های جنائی و.. است … است.

احمدیان تعداد پزشکان متخلف محکوم شده آذربایجان شرقی در نهادهای مسئول را ۲۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت :این آمار در مقایسه با آمارهای ۹ ماهه سالجاری افزایش ۱۳۵ درصدی را نشان می دهد.

به گفته وی طی سالجاری ۱۳۶ مورد از تخلفات پزشکان استان به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است در حالی که این آمار در سال گذشته تنها ۲۴مورد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در خصوص انجام پیوند در استان گفت: از لحاظ پیوند اعضاء نیز روند رو به افزایشی را در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز شاهد هستیم بطوری که در سال جاری ۳۳ مورد اهدای مرگ مغزی، ۴۲ مورد پیوند کبد، ۲ مورد پیوند کبد از دهنده زنده به فرد زنده که در نوع خود بی نظیر است، ۶ مورد پیوند قلب و ۷۰ مورد پیوند کلیه توسط جراحان حاذق بیمارستان امام رضا (ع) و شهید مدنی تبریز انجام شده است.

وی در خصوص کاشت حلزون نیز گفت: در حدود ۱۳۴ مورد کاشت حلزون در سال جاری با حمایت مالی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در استان انجام گرفته است.

با بیان اینکه سنت های قدیم چهارشنبه سوری جمعی برای شادی خانواده ها بود، افزود: ترقه و مواد منفجره عامل اعزا شده است و متاسفانه هر ساله شاهد اسیب های جدی قبل و بعد از این گرامیداشت هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته شاهد ۸ مورد فوتی، ۴۳۸ مصدوم، ۲۰۷ مورد اسیب چشمی، ۲۷ مورد قطع عضو در هفته اخر سال بودیم و این موضوع در در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفت تا جشن های چهارشنبه سوری مدیریت شود و برنامه ای ویژه در مدارس برگزار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مسابقات مختلف با برنامه های شاد در مدارس برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شد، گفت: در ایام نیازمند همکاری رسانه ها در تولید محتوا برای برگزاری چهارشنبه سوری شاد و بدون آسیب نیز هستیم.

وی در خصوص آمادگی برای بحران‌های احتمالی و یا بلایای طبیعی در استان، گفت: یک بیمارستان صحرایی در قالب کانکس با ۱۰۰ تخت و خدمات کامل در اختیار داریم که در صورت وقوع بحران آمادگی‌های لازم را داریم