بزرگ‌ترین پل بتنی تبریز افتتاح شد
بزرگ‌ترین پل بتنی تبریز افتتاح شد
شهردار تبریز گفت: همزمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، پروژه پل ولایت با ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه و به طول ۴۴۰ متر و عرض ۲۴ متر به عنوان عیدی مدیریت شهری تقدیم شهروندان شد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از پل ولایت به عنوان بزرگترین پل بتنی تبریز که با حضور استاندار آذربایجان شرقی، روح‌الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی و فنی شهرداری تبریز، پروژه تقاطع غیرهمسطح ولایت با ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسیده و تقدیم شهروندان شد.

وی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح ولایت با ۴۴۰ متر طول و ۲۴ متر عرض جزو پروژه‌های هدف شهرداری تبریز برای تکمیل در سال ۱۴۰۱بود که تلاش کردیم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

هوشیار با اشاره به نقش مؤثر پل ولایت در مواقع بحرانی نیز گفت: تقاطع غیرهمسطح ولایت پروژه‌ای فرامنطقه‌ای بوده و در مواقع بحرانی به عنوان پدافند غیرعامل شرق تبریز را تخلیه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در امتداد پل ولایت، پروژه دو کمال نیز جزو پروژه‌ های بزرگ است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگترین پل بتنی

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با اتمام این دو پروژه فرامنطقه‌ای که نقش پدافند غیرعامل دارند، شاهد کاهش ترافیک در شرق تبریز و بهره‌مندی شهروندان خواهیم بود.

با افتتاح این پل، فاز اول اتوبان ولایت که ۹ کیلومتر طول دارد، تکمیل شد و اکنون از طریق این پل، دسترسی از کوی نصر، مرزداران و مصلی به کوی ولیعصر و مناطق پیرامون آن میسر شده است.

این مراسم که همزمان با میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و بدون تشریفات زاید برگزار شد، با عبور کارناوال شادی مردم از روی این پل همراه بود.