تخریب کامل ۳ واحد مسکونی در زلزله سراب و میانه
تخریب کامل ۳ واحد مسکونی در زلزله سراب و میانه
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۳ واحد مسکونی در زلزله شب گذشته سراب و میانه ۱۰۰درصد تخریب و برخی واحدها نیز از ۳۰ تا ۵۰درصد دچار خسارت شدند.

به گزارش عصرتبریز، محمدباقر هنربر روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: این خسارت‌ها در ۱۸ روستای ۲ شهرستان سراب و میانه بوده و سه واحد مسکونی ۱۰۰درصد تخریب شده در روستای تازه کند شهرستان سراب و روستای مهماندوست شهرستان میانه بوده که ساکنان اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: خوشبختانه فوتی در این زلزله گزارش نشده و هر ۱۷ مصدوم نیز که بیشتر بر اثر گریز و رعب و وحشت از زلزله دچار صدمه شده بودند به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی ادامه داد: یازده تیم ارزیاب و همچنین تیم برآورد خسارت میزان آسیب و تخریب زلزله در منطقه مشغول ارزیابی مالی خسارت‌ها هستند که بنا به اعلام این تیم‌ها بیشتر شامل ترک‌خوردگی، ریزش و تخریب دیوار در مناطق بافت قدیمی روستاها اعلام شده است.

در سال ۱۳۹۸ نیز زلزله مشابه در همین منطقه اتفاق افتاد. شب گذشته نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر دوشنبه شب بخش‌هایی از سراب در آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

این زلزله ۴.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۶ دقیقه و ۵۸ ثانیه دوشنبه شب بوقوع پیوست. موقعیت این زلزله ۳۷.۷۷ شمالی و ۴۷.۵۴ شرقی و در عمق هشت کیلومتری بوده است.

فاصله این زمین‌لرزه ۱۹ کیلومتری سراب، ۲۵ کیلومتری ترکمانچای و ۲۷ کیلومتری ترک هر ۲ از توابع میانه، آذربایجان‌شرقی اعلام شده است.