انجام اقدامات ارزشمند در ۲ سال اخیر در حوزه کشاورزی استان
انجام اقدامات ارزشمند در ۲ سال اخیر در حوزه کشاورزی استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ سال اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش عصرتبریز، اکبر فتحی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز بیوتکنولوژی تبریز با بیان اینکه در ۲ سال اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه کشاورزی استان انجام شده است، گفت: اکنون اَبَر پروژه‌هایی در بخش دام و طیور، گلخانه‌ها، باغات و اراضی کشاورزی در استان در حال اجراست.

وی افزود: ساخت بزرگترین گلخانه شیشه‌ای هیدروپونیک خاورمیانه در این استان، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در بخش ساخت باغات پیشرفته و راه‌اندازی دهکده فناوری و نوآوری با ۳۷ شرکت دانش‌بنیان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در ورود دانش به بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: با توجه به پروسه زمانی سه تا چهار سال تولید نهال به روش سنتی، مرکز بیوتکنولوژی فرادارو کشت تبریز با روش جدید «بافت کشت» علاوه بر کاهش زمان تولید نهال به حدود یکسال، صفات اولیه و مادر محصول نیز حفظ و نهال عاری از ویروس می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ظرفیت تولید این مجموعه سالانه ۶۰۰ هزار اصله نهال است، گفت: بخش کشاورزی استان برای شرایط نامساعد جوی نیازمند نهال‌های مقاوم بوده و با روش‌های موجود امکان تولید چنین نهال‌هایی وجود ندارد ولی در این مجموعه‌های دانش بنیان امکان تولید چنین نهال‌هایی وجود دارد.

فتحی، با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول این هفته از ۲۱ تا ۲۷ خرداد تعداد ۴۶ پروژه با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و تعدادی از پروژه‌ها نیز در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.