رئیس واگنر دستور عقب‌نشینی داد
رئیس واگنر دستور عقب‌نشینی داد
«یوگنی پریگوژین» در پیامی صوتی گفت، که واگنر نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.

به گزارش عصرتبریز، رئیس گروه واگنر در پیامی صوتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، به نیروهایش دستور داد با هدف جلوگیری از خون‌ریزی، به پایگاه‌های خود بازگردند.

او در این پیام گفت در حالی که ۲۰۰ کیلومتر با پایتخت فاصله داریم، تصمیم گرفتیم که جلوی ریخته شدن خون روس‌ها را بگیریم و به پایگاه‌های خود بازگردیم.

ماه‌ها بود که خبر‌هایی پراکنده از اختلاف میان پریگوژین و نیرو‌های واگنر با نیرو‌های ارتش روسیه و شخص وزیر دفاع، سرگئی شویگو، به گوش می‌رسید و واگنری‌ها، ارتش روسیه را به بی کفایتی در جنگ اوکراین و عدم پشتیبانی از خود در این جنگ متهم می‌کردند و پریگوژین نیز هر از گاهی تهدید می‌کرد نیرو‌های خود را از خطوط مقدم جنگ خارج کند.

اختلاف پنهان و آشکار میان دو طرف ادامه یافت تا اینکه شب گذشته پریگوژین در پیامی تلگرامی به سیم آخر زد و خبر داد که نیروهایش با موشک هدف حمله قرار گرفته‌اند و او انتقام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:
پوتین: آنچه با آن روبه‌رو هستیم خیانت است
ناگهان در روسیه چه خبر شد

پریگوژین که زمانی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه محسوب می‌شد و به او “سرآشپز پوتین” هم می‌گفتند، در پیامش گفت: شورای فرماندهان واگنر تصمیم گرفته که شرارت رهبری نظامی روسیه باید متوقف شود.

او تاکید کرد: آن‌هایی که امروز سربازان ما را نابود کرده و جان ده‌ها هزار سربازان روسی را گرفته‌اند، مجازات خواهند شد.

ماه‌ها بود که پریگوژین، فرماندهی عالی روسیه را به سوءاستفاده از جنگ اوکراین و ناکامی در آن متهم می‌کرد و بار‌ها و بار‌ها وزیر دفاع و فرماندهی نظامی این کشور از سوی او متهم می‌شدند.