نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز
نصب اثر حجمی خورشید در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز
به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز اثر حجمی " خورشید" در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز نصب شد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، سیامک آسیایی با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار جشنواره مجسمه‌های آهنی در سال ۱۴۰۱ در مجموعه تاریخی و فرهنگی ائل‌گولی تبریز برگزار شد که در طول برپایی آن و توسط هنرمندان صاحب سبک کشور آثار آهنی فاخر در حجم و اندازه ای بزرگ طراحی و ساخته شد.

وی در این زمینه با اشاره براینکه سیاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز طراحی، ساخت و نصب المانهای فاخر در سطح شهر می باشد آثار خلق شده در این جشتواره را در نوع خود ارزشمند و فاخر عنوان کرد.

آسیایی، جانمایی و نصب مناسب المانهای شهری را کاری مهم و حساس عنوان کرد که برحسب موقعیت محل و بافت تاریخی منطقه آثار حجمی تهیه و نصب می شوند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در این زمینه همچنین تصریح کرد: اثر “خورشید” نیز که یکی آثار فاخر این جشنواره به شمار می رود توسط هنرمند صاحب سبک کشور بهنام آخربین در ارتفاع ۶ متر طراحی و ساخته شده که پس از بررسی و جانمایی مناسب در مسیر ورودی جاده سنتو تبریز نصب شد.

آسیایی همچنین با بیان برخی از فعالیتهای پیش روی سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حوزه المان سازی و برگزاری جشنواره و نیز سمپوزیوم های سنگی و هنری ابراز امیداوری کرد با برنامه‌ریزی انجام یافته در سالجاری شاهد خلق آثار فاخر و ارزشمند دیگر از هنرمندان صاحب سبک کشور و نصب آن در جای جای شهر عزیزمان تبریز باشیم.