آرمان‌خواهی در گرو نگاه جهادی به رشد علمی در دانشگاه است
آرمان‌خواهی در گرو نگاه جهادی به رشد علمی در دانشگاه است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رشد علمی کشور تابع تلاش اساتید و مربیانی است که به این مسأله به‌عنوان جهاد می‌نگرند و همین نگاه است که‌ می‌تواند ما را به آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی برساند.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشگاه محل جوشش تحقیق و پژوهش برای توسعه افق‌های علمی و آینده و آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی است که این خصیصه اختصاص به قشر جوان و دانشجو دارد و از دستاوردهای انقلاب است.

وی ادامه داد: امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی، تمام توجه خود را به قشر جوان و دانشجو اختصاص داد که برون‌داد آن، بروز و ظهور جوانانی مانند شهید باکری است که دوست و دشمن را متعجب و متحیر کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آرمان‌خواهی امروز هم از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جوانان و دانشجویان است، افزود: رشد علمی کشور تابع تلاش اساتید و مربیانی است که به این مسأله به‌عنوان جهاد می‌نگرند و همین نگاه است که‌ می‌تواند ما را به آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی برساند.

خرّم با بیان اینکه دانشگاه، مرکز پویایی و بالندگی و نقطه ثقل توسعه و آبادانی هر کشوری است، گفت: هر کشوری برای رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت، ناگزیر از رساندن دانشگاه و محیط علمی خود به ترازی است که در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه یاریگری برای مردم و دولت ۲ ویژگی دانشگاه تراز انقلاب است، یادآور شد: دانشگاه، استاد و دانشجو باید مراقبت کنند که انفعال و انحراف، گریبان‌گیر جامعه نشود؛ استاد و دانشجوی باایمان، موانع را می‌بیند و برای حل آن جهاد علمی می‌کند.

خرّم تصریح کرد: هجمه‌هایی که دشمن علیه نظام، ملت و مملکت می‌کند همان انحراف است که مصداق عینی آن در اغتشاشات پارسال دیده شد، اما دشمن نتوانست توده مردم را با نقشه‌های شوم خود همراه کند.

وی اظهار داشت: دشمن امروز آشکارا به میدان آمده و ترویج برهنگی می‌کند؛ در اغتشاشات سال گذشته دشمن دنبال این بود که جریان دانشگاه و مجموعه‌های علمی از برنامه‌های شوم آنها حمایت کند، اما دانشگاه و دانشگاهیان زودتر از بقیه به نیت خبیثانه دشمن اشراف پیدا کردند.

خرّم تاکید کرد: دانشگاه باید گره‌های ذهنی جوانان را درباره مفاهیمی چون میهن، نظام و پرچم که برای حفظ آنها خون ۳۰۰ هزار شهید ریخته شده است، باز و آنان را نسبت به برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن آگاه کند.

وی متذکر شد: باید خودمان را برای یک مبارزه در این میدان آماده کنیم و اگر تلاش کنیم، مانند ۴۴ سال گذشته موفق خواهیم شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح حامیم، گفت: امیدوارم دستاورد این طرح موجب هم‌افزایی بیشتر در حوزه پژوهش و مطالعه شود و همه دانشجویان عزیز برای نبرد در حوزه‌های علمی و پژوهشی آماده شوند.