تسریع در روند اجرای طرح‌های مصوب توسعه شبکه آب خام و حذف چمن
تسریع در روند اجرای طرح‌های مصوب توسعه شبکه آب خام و حذف چمن
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بر تسریع در روند اجرای طرح‌های مصوب توسعه شبکه آب خام و حذف چمن در سطح شهر تاکید کرد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از امور ارتباطات سازمان سیما، منظر و فضای سبز، سیامک آسیایی سرپرست این سازمان که در جلسه مدیران سیما، منظر و فضای سبز مناطق دهگانه شهرداری تبریز سخن می‌گفت با اشاره به کمبود منابع آبی در سطح شهر و لزوم مدیریت بهینه این منابع، بر اجرای سریع طرح‌های توسعه‌ای شبکه آب خام و حذف چمن در مسیرهای اعلامی تاکید کرد.

وی در این زمینه لزوم حذف آبیاری با تانکر در مسیرهای ممکن را یادآور شد و بر پیگیری توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای و صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی و نظارت دقیق بر امر آبیاری فضاهای سبز شهری به ویژه در طول مردادماه که شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود تاکید کرد.

آسیایی همچنین ضمن اشاره به سیاست حذف تدریجی چمن در محل‌های غیر ضرور و ممکن و اینکه این مسیرها در برنامه‌ها و سیاست‌کاری حوزه فضای سبز در سال ۱۴۰۲ اعلام شده است خواستار اجرای دقیق برنامه‌های اعلام شده در این زمینه شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرای دقیق طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای فضای سبز در مناطق دهگانه تاکید کرد و خواستار استفاده از تمامی امکانات موجود برای بستر سازی و آماده‌سازی مسیرهای مورد نظر در روزهای منتهی به مردادماه و نیز کاشت انبوه از اول شهریور ماه سالجاری شد.