موج مقاومت در منطقه زنده است
موج مقاومت در منطقه زنده است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تجربه مقاومت در لبنان نشان داد که موج مقاومت در منطقه ساری و زنده است و آماده شهادت طلبی و جهاد علیه متجاوزان است.

به گزارش عصرتبریز، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در مراسم شب عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت در میان عزاداران حسینی با اشاره به درس‌های فراموش ناشدنی ایثار و فداکاری در مکتب امام حسین (ع) گفت: بخش بزرگی از منازعات جاری در لبنان و جهان به رابطه تنازع قدرتمندان بر سر قدرت و رهبری ارتباط دارد.

وبگاه خبری المنار شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سیدحسن نصرالله در مراسم تاسوعای حسینی در جنوب بیروت با تاکید بر درس‌های الهام بخش از واقعه تاسوعا و عاشورای حسینی در جمع عزاداران حسینی گفت: بسیاری از نبردهایی که در طول تاریخ رخ داده است به بهانه کشمکش بر سر تصاحب غنایم، انرژی، نفت، تسلط بر بازار و انرژی صورت گرفته است و این منازعات هرگز در راستای ترویج عدالت و اقامه مساوات در میان مردم رخ نداده است.

نصرالله با اشاره به عوامل پشت صحنه جنگ افروزی در طول تاریخ افزود: نخبگان سیاسی، مالی و اقتصادی همواره عامل پشت پرده جنگ افروزی در طول تاریخ برای تأمین منافع دنیوی خود بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان با تمجید از نقش خانواده شهدای لبنان در ایستادگی و صبر در پیروی از مکتب امام حسین (ع) اضافه کرد که همواره شاهد ایستادگی، فداکاری و صبر خانواده‌های شهدا در برابر دشمنان بودیم و همه این چالش‌ها و مشکلاتی که در طول مقاومت خود علیه دشمن شاهد بودیم، آثار مبارک فراوانی در مسیر مقاومت از نظر کمی و کیفی افزوده است.

نصرالله با اقتباس از بیانات امام خامنه‌ای درباره نقش توابین در واقعه عاشورا گفت که توابین در زمانی نامناسب خروج کردند و می‌بایست با امام حسین (ع) خارج می‌شدند و نه بعد از ایشان و اگر توابین با امام حسین (ع) خارج می‌شدند و در کربلا به ایشان می‌پیوستند امام پیروز شده بودند.

نصرالله در شب عاشورای حسینی تاکید کرد: اگر الان امام حسین (ع) یاور می‌خواستند رزمندگان اعم از زن و مرد ایشان را تنها نمی‌گذاشتند و مردم می‌بایست روحیه ایمان و جهاد خود را حفظ کنند.

سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود به ایمان و موج زنده ایثار و ایستادگی مقاومت لبنان و ملهم از دل تاریخ و مکتب امام حسین اشاره کرد و افزود: موج مقاومت در منطقه ساری و زنده است و آماده ایثار و شهادت طلبی و جهاد علیه متجاوزان است.