صدور مجوز رایگان برای تبدیل محوطه مدارس به پارکینگ عمومی
صدور مجوز رایگان برای تبدیل محوطه مدارس به پارکینگ عمومی
شهردار تبریز از صدور مجوز رایگان برای تبدیل محوطه مدارس به پارکینگ عمومی در ایام تعطیل و زمان‌های خاص خبر داد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دور چهارم قرار خدمت شهرداری تبریز حضور در دو مدرسه دولتی و حل موضوعات ابتدایی همچون احداث زمین ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی، رنگ‌آمیزی محوطه، آسفالت دیگر مسائل بود که برخی از مدارس دولتی وضعیت مناسبی نداشتند.

وی افزود: به شهرداران مناطق تکلیف شده قبل از تدوین بودجه سال ۱۴۰۳، با مدیران مدرسه جلسه‌ای برای احصای نیازها برگزار شود.

هوشیار با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت مدارس در حل مسائل شهری اعلام کرد: مدارس بهترین مکان برای آموزش‌های شهروندی است که در این راستا بحث درآمدهای پایدار و تفکیک پسماند خشک توسط دانش‌آموزان در مدارس مطرح شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح دانش‌آموزان می‌توانند در راستای کمک به مدرسه اقدام به تفکیک پسماند در خانه‌هایشان و تحویل آن به مدارس کنند که با فروش آن به شهرداری درآمدزایی خوبی حاصل خواهد شد.

شهردار تبریز ادامه داد: محوطه مدارس ظرفیتی بزرگ برای تبدیل به پارکینگ در بعد از ظهرها و تعطیلی مدارس دارند که شهرداری تبریز آماده صدور مجوز رایگان برای این کار است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح شاهد کاهش ترافیک، ایجاد درآمد برای مدارس و برقراری امنیت برای خودروها خواهیم بود.

هوشیار با ارائه پیشنهاد دیگری در راستای درآمدزایی برای مدارس عنوان کرد: یک پیشنهاد دیگر در راستای درآمدزایی مدارس، برپایی بازارچه‌های موقت در ایام تعطیلی و زمان‌های خاص و شاید نقش ترافیکی نداشته باشذ، ولی کارکرد خدماتی خواهد داشت.

وی افزود: در هر ناحیه به چند مدرسه به صورت پایلوت اجازه برپایی این بازارچه‌ها را می‌دهیم و اگر ارزیابی مثبتی داشته باشد، به کل مدارس شهر تعمیم می‌دهیم.

شهردار تبریز با اشاره به ارائه پیشنهادی به استاندار مبنی بر آغاز به کار ادارات استان با یک ساعت تأخیر نیز گفت: پیشنهادی در راستای کاهش ترافیک اوایل مهر و بازگشایی مدارس به استاندار آذربایجان‌شرقی ارائه شده که بر مبنای آن ادارات استان با یک ساعت تأخیر آغاز به کار کنند.

هوشیار همچنین از ارائه دو قطعه زمین با کاربری آموزشی به خیران مدرسه‌ساز خبر داد.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر و حجت‌الاسلام زعفرانچیلر رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر نیز در این دیدار شهردار تبریز را همراهی می‌کردند.