شرمنده مردم شدیم و معذرت می‌خواهم
شرمنده مردم شدیم و معذرت می‌خواهم
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات پیش آمده در ارتباط با آب گفت: ما شرمنده مردم شدیم و از این بابت عذرخواهی هم کردیم، البته یک عقب افتادگی از نظر زیرساخت آب‌ها در کل کشور وجود دارد که منجر به برخی پرت‌ها و خرابی‌ها شده است.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی  در مراسم بهره‌برداری از مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز که با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه پرتودهی برای محصولات استراتژیک در کشور در بناب با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

وی با قدردانی از زحمات سپاه عاشورا، قرارگاه عاشورا در اجرا و تسریع پروژه‌های حساس و موثر در استان تشکر کرد و گفت: بنده در یک سال و اندی سال از پروژه بازدید زیادی داشتم و از نزدیک شاهد این هستم که چطور و با چه شرایطی ساخته می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید براینکه پروژه آبی در تبریز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: زیرا ما مشکل تنش آبی در استان داریم به‌طوریکه آب کمتر شده و در مقابل نیازها افزایش می‌یابد، از این‌رو اجرای پروژه‌هایی مثل این مخزن بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی سد نهند را از دست دادیم باید یکسری کارهایی برای تامین آب می‌شد.

خرّم ادامه داد: ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان تبریز با از خشک شدن سد نهند از آب شرب منفک شدند ولی در عرض کمتر از یک ماه و با تلاش شبانه‌روزی این آب از طریق چاه‌های سهند و سعید آباد و تامین آب از زرینه رود تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه ما شرمنده مردم شدیم و از این بابت عذرخواهی هم کردیم، یادآور شد: البته یک عقب افتادگی از نظر زیرساخت آب‌ها در کل کشور وجود دارد که منجر به برخی پرت‌ها و خرابی‌ها شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های استان همین مخازن است که امروز یکی از این مخازن در مطمئن‌ترین بخش تبریز افتتاح شد.

وی متذکر شد: فاز دوم این پروژه مخزن نیز تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب کلانشهر تبریز و خط انتقال ۸ کیلومتری آن، با هدف افزایش پایداری و تاب‌آوری این شهر با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مقامات استانی به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این پروژه، مجموع مخازن شهر تبریز از ۵۰۰ به ۶٠٠ هزار مترمکعب، معادل یک پنجم مخازن موجود، افزایش می‌یابد.