تحقق ۶۷ درصدی بودجه منطقه ۳ در پنج ماه نخست سال جاری
تحقق ۶۷ درصدی بودجه منطقه ۳ در پنج ماه نخست سال جاری
شهردار منطقه ۳ تبریز به تشریح عملکرد و اقدامات این منطقه در پنج ماه گذشته از سال جاری پرداخت.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، اکبر پورخردمند در گفت‌وگو با برنامه رادیویی تبریزیم در استودیو شهر با اشاره به بودجه مصوب این منطقه در سال جاری گفت: بودجه شهرداری منطقه۳، هفتصد و ۷۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است که ۲۳۷ میلیارد از این مبلغ، شامل هزینه‌های جاری و ۴۹۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز، شامل هزینه‌های عمرانی است.

شهردار منطقه ۳ تبریز ادامه داد: طی پنج ماه اول سال جاری، در بعد درآمدی، ۶۷ درصد از بودجه محقق شده است و در مقابل، بودجه عمرانی نیز ۴۶ درصد تحقق یافته است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه فضای سبز شری منطقه خاطرنشان کرد: تلاش برای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری منطقه یکی از اولویت های کاری شهرداری منطقه ۳ به شمار می رود و طی این مدت، ۳۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی به پارک باغشمال تخصیص یافته است که در کنار این، به زودی مراحل مرمت و بازسازی عمارت کلاه فرنگی نیز آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ تبریز در ادامه افزود: ۱۵ میلیارد تومان برای تامین هزینه نگهداری فضای سبز اختصاص یافته که این رقم تا پایان سال هزینه خواهد شد.

پورخردمند همچنین رفع مشکلات مربوط به احداث پارک جنگلی مارالان واقع در ضلع شمالی اتوبان کسایی را از دیگر اقدامات این منطقه دانست و تصریح کرد: تا سال آینده و با نصب تجهیزات و دستگاه های بازی و ورزش و نیز مبلمان شهری و امکانات لازم، این پارک برای استفاده بهتر شهروندان آماده سازی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه پارک جنگلی عباس میرزا در ضلع جنوبی اتوبان کسایی گفت: توسعه فضای سبز نیازمند تأمین آب خام مورد نیاز است که در راستای مدیریت هر چه بهتر و جلوگیری از هدررفت آب، نیازمند ایجاد سپتیک است که در پارک باغشمال ۷۰۰ متر مکعب آغاز کرده‌ایم و در ضلع جنوبی اتوبان کسایی در حال اجری طرح مشابه هستیم.

شهردار منطقه ۳ تبریز در ادامه گفت: در راستای تأمین تولیدات کشاورزی و باغی، مراحل احداث گلخانه ای با وسعت ۲۰۰۰ متر مربع آغاز شده که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

پورخردمند با اشاره به روند بازسازی امتداد کانال ایلی سو نیز گفت: برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، بر اساس مطالعات انجام گرفته، تبدیل دال‌های بتنی به دال‌های ترافیکی در راستای پوشش کانال ایلی سو آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح های پیاده راه سازی این منطقه نیز اظهار داشت: عملیات پیاده روسازی خیابان های ابوریحان و ۱۷ شهریور به سمت آخر شریعتی به زودی آغاز خواهد شد که این دو طرح در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان و ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۳ تبریز اجرای طرح های مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی سطح منطقه به عنوان یکی دیگر از محورهای عملکردی شهرداری منطقه ۳ در قالب طرح نگهداشت شهری خبر داد و افزود: در کنار مرمت و نوسازی سرویس های بهداشتی موجود، برنامه ریزی برای ایجاد و احداث سرویس های بهداشتی جدید نیز آغاز شده است.

پورخردمند در بخش دیگری از این گفتگو به طرح های اجرای آسفالت در سطح منطقه نیز اشاره کرد و گفت: انجام لکه گیری آسفالت و آسفالت اساسی در خیابان هایی که آسفالت آنها قدیمی است در دستور کار قرار گرفت و تاکنون، آسفالت ریزی اساسی در امامیه، ترمینال، خیابان منتظری، حافظ، باغ حاج کاظم، روگذر سجادیه به اتمام رسیده است.

وی افزود: روزانه ۵۰ تن آسفالت در مناطق استحفاظی شهرداری منطقه ۳ توزیع می شود.

شهردار منطقه ۳ تبریز توجه به برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را یکی دیگر از ماموریت های این منطقه برشمرد و گفت: در طول ۵ ماه نخست، ۸۱ برنامه مصوب در منطقه ۳ اجرا شده که ۷۰ برنامه در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و علاوه بر آن، ۲۰ برنامه نیز بر حسب اقتضای زمان خارج از برنامه به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی در فرهنگسراها، اجرای ۳۴۵ کلاس آموزشی در ۳۴ موضوع در ۶ فرهنگسرا با پوشش ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر از مهم ترین برنامه های فرهنگی منطقه ۳ بوده اند.

پورخردمند در خاتمه گفت: برگزاری برنامه افطارلیق، برپایی همایش علمی حکمرانی مطلوب از منظر حضرت علی (ع) با مشارکت دانشگاه پیام نور، برگزاری جشن غدیر، بازسازی واقعه عاشورا، اجرای برنامه های صبحگاهی در پارک‌ها و اجرای مسابقات تیراندازی برای عموم از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری منطقه ۳ از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.