۸۵ درصد بانوان به دور از فعالیت‌های اقتصادی هستند
۸۵ درصد بانوان به دور از فعالیت‌های اقتصادی هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: سهم مشارکت اقتصادی بانوان در فعالیت‌های اقتصادی استان ۱۵ درصد است و ۸۵ درصد بانوان به دور از فعالیت‌های اقتصادی هستند.

به گزارش عصرتبریز، محمد کلامی در جشن خود کفایی ۱۰هزار مددجوی کمیته امداد استان و تجلیل از یاوران اشتغال که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مواجه با فقر، دو رویکرد درمان اورژانسی فقر و ارتقای شاخص‌های مهارتی و فرهنگی در راهبری جامعه مددجویی به سمت اشتغال و کارآفرینی را در نظر گرفته است که تلاش و کوشش در عرصه اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی افزود: درمان اورژانسی، فقر را از بین نمی‌برد بلکه آن را قابل تحمل می‌کند باید فقر را درمان کرده و اجازه ندهیم این فقر بین نسلی و ارثی شود.

وی با بیان این‌که این امر مهم در شش سال گذشته در کمیته امداد رنگ و بوی موثر و با قوتی را به خود گرفته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته آذربایجان‌شرقی در ایجاد اشتغال در کشور جزو پنج استان برتر بود و بیش از ۱۳۰ درصد برنامه‌ی اشتغال را محقق کردیم که ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد ایجاد شده و مددجویان این نهاد مشغول به فعالیت هستند.

کلامی با بیان این‌که سهم مشارکت اقتصادی بانوان در فعالیت‌های اقتصادی استان ۱۵ درصد است، ادامه داد: ۸۵ درصد بانوان به دور از فعالیت‌های اقتصادی هستند. در راستای تسهیل اشتغال بانوان، سرویس‌های مجزا و مهد کودک در اختیار بانوان تحت پوشش کمیته امداد که در واحدهای معتبر و فضای سالم دنبال شغل هستند، قرار می‌دهیم.

وی با بیان این‌که اکثر بانوان تحت پوشش کمیته امداد در سنین فعالیت و اشتغال هستند، گفت: اگر مهدهای نگهداری کودکان در اختیار بانوان شاغل تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرد، وظیفه‌ی مادری آن‌ها دچار مشکل نمی‌شود و می‌توانند سهم بیشتری را در حوزه‌ی اقتصادی داشته باشند.