حمله گسترده زمینی – هوایی حماس به اسرائیل
حمله گسترده زمینی – هوایی حماس به اسرائیل
بر اثر حملات گسترده موشکی از نوار غزه، آژیرهای خطر در جنوب تل آویو، اشدود، عسقلان، بئرشبا و آراد به صدا درآمد و صدای انفجار در غرب شهر قدس (اورشلیم /بیت المقدس ) شنیده شد.

به گزارش عصرتبریز، حملات صبح امروز حماس علیه غزه تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن شماری از اسرائیلی‌ها شد. شماری از نظامیان اسرائیلی هم به اسارت نیروهای حماس درامدند. این خبرها را رسانه‌های مختلف اسرائیلی و فلسطینی منتشر کرده‌اند اما هنوز امار رسمی اعلام نشده است.

آمار رسمی اولیه تاکنون تنها از یک کشته در میان اسرائیلی‌ها خبر می‌دهد اما تصاویر کشته شدن شماری از شهرک‌نشینان اسرائیلی منتشر شده است.

این عملیات حماس “طوفان الاقصی” نامگذاری شده است. گروه‌های مقاومت فلسطینی از صبح امروز شنبه موشک‌های زیادی را از منطقه غزه به سمت اسرائیل شلیک کردند.

نوار غزه

به نوشته الجزیره، بر اثر حملات گسترده موشکی از نوار غزه، آژیرهای خطر در جنوب تل آویو، اشدود، عسقلان، بئرشبا و آراد به صدا درآمد و صدای انفجار در غرب شهر قدس (اورشلیم /بیت المقدس ) شنیده شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: در پی بمباران تعداد زیادی از شهرک‌ها از جنوب تل آویو تا شمال مرز غزه و شهرک‌های اطراف نوار غزه، بئرشبه و آراد در نقب، سامانه ضدهوایی گنبد آهنین فعال شد و آژیر خطر به صدا درآمد.


رادیو و سازمان اورژانس اسرائیل از کشته شدن یک اسرائیلی و تلاش برای نفوذ از زمین و دریا توسط نیروهای مسلح حماس از غزه خبر دادند.

نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل هم نشست فوق‌العاده برای ارزیابی وضعیت با مقامات ارشد امنیتی برگزار خواهند کرد.