۳۲ روستای مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود آماده بهره‌برداری می‌باشد
۳۲ روستای مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود آماده بهره‌برداری می‌باشد
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی تعداد ۳۲ روستای مجتمع آلمالو هشترود آماده بهره‌برداری می‌باشد.

به گزارش عصرتبریز، مدیرعامل آبفای استان با اعلام این خبر گفت: این پروژه در قالب مجتمع آلمالو با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران برای آبرسانی به تعداد ۴۵ روستا در نظر گرفته شده است که با پیشرفت ۹۷ درصدی در حال اجرا می‌باشد.

در طرح جهاد آبرسانی در شهرستان هشترود برای آبرسانی به ۴۵ روستا در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۳۲ روستا آماده بهره‌برداری می‌باشد. که احجام و فعالیت‌های انجام شده می‌توان به حفر ۲ حلقه چاه به ظرفیت ۱۶ لیتر بر ثانیه، احداث ۲۶ باب مخزن بتنی با حجم ۲۸۱۰ مترمکعب، اجرای خط انتقال به طول ۶۳ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به طول ۲۲ کیلومتر اشاره کرد.

مدیرعامل آبفای استان تاکید کرد: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸روستا از آب پایدار ، با کیفیت و مناسب برخوردار شده و همچنین با اجرای مرحله دوم جهاد آبرسانی در سطح روستاهای کم‌برخوردار استان ۲۳۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۲۴۵۳ نفر از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.