عده ای از افراد سودجو با ارسال پیامکی تحت عنوان «یارانه شما قطع می شود» شهروندان را به سایت های جعلی می کشانند و به حساب بانکی آنان دستبرد می زنند. 

عصر تبریز: عده ای از افراد سودجو با ارسال پیامکی تحت عنوان «یارانه شما قطع می شود» شهروندان را به سایت های جعلی می کشانند و به حساب بانکی آنان دستبرد می زنند.
به گزارش آرمان، سرهنگ جواد جهانشیری پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص دریافت پیامک های انبوه و فریبنده تحت عنوان قطع رایانه هشدار داد و گفت: این مجرمان با ارسال پیامک و گاهی با تماس تلفنی عنوان می کنند که با توجه به اطلاعات مالی و درآمدتان؛ به زودی یارانه شما قطع می شود و اگر فکر می کنید که اطلاعات ثبت شده در سیستم درست نیست به سایت معرفی شده مراجعه و اطلاعات کامل خود را وارد کنید.
وی افزود: کلاهبردار در این روش، طعمه خود را به وب سایت جعلی که شبیه درگاه های بانکی است، هدایت می کند و از او می خواهد اطلاعات حساب بانکی خود از قبیل شماره کارت، رمز دوم و سایر پارامترهای خرید اینترنتی را دراین سایت تقلبی وارد کند؛ در نهایت فرد کلاهبردار به مشخصات دارنده حساب دسترسی می یابد و حساب طعمه خودرا بلافاصله خالی می کند.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: این وب سایت جعلی با سوء استفاده از آرم و نشان برخی بانک ها و عنوان جعلی «‌سازمان یارانه ها» سعی در سرقت اطلاعات بانکی قربانیان خود دارد و هدف از راه اندازی آن، صرفا برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد است.
وی اظهار کرد: وب سایت های جعلی یاد شده هیچ گونه مجوز معتبری از مراجع قانونی ندارند و صرفا با سوءاستفاده از عنوان انصراف و قطع یارانه‌ها اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می کنند که با بررسی فنی این وب سایت جعلی متوجه خواهید شد که هیچ گونه اطلاعات هویتی از صاحب سایت وجود ندارد و سرور میزبان سایت در خارج از کشور است.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تاکید کرد: قطعا در صورتی که شما مشمول دریافت یارانه نشوید و بخواهید اعتراض کنید، ساز و کار آن تعریف شده است و اگر قرار باشد از طریق سایت، اعتراض خود را ثبت کنید به هیچ عنوان از شما شماره حساب، شماره کارت، رمز اول و دوم کارت، تاریخ انقضاء کارت خواسته نمی شود.