آذربایجان پرچمدار آزادی است
آذربایجان پرچمدار آزادی است
فرمانده کل سپاه پاسداران، آذربایجان را بیرق‌دار آزادی، استقلال و پیشگام در حرکات ضداستکباری خواند.

به گزارش عصرتبریز، سرلشکر حسین سلامی، امروز در کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال و آزادی و اسلام‌خواهی ایران بزرگ برخوردار است، گفت: آذربایجان، همیشه بیرق‌دار آزادی و استقلال و پیشگام در حرکات ضداستکباری بوده است.

وی افزود: شهیدان بزرگ سرزمین آذربایجان امروز میزبان ما هستند، هر قوم و جامعه‌ای با صفاتی توصیف می‌شوند و تاریخ و شخصیت برجسته این خطه و رویدادهای عظیمی که اتفاق افتاده است حاکی از شکوه و عظمت آن دارد.

سلامی ادامه داد: آذربایجان، پرچمدار نهضت مشروطه است و با علمای بزرگ خود نقش بزرگ ایفا کرده است و این خطه علمای بزرگی علمی و دینی را در سپهر علمی و دینی خود پرورش داده است.

فرمانده سپاه پاسداران به شهدای محراب آذربایجان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی، آیت الله شهید مدنی هر دو اسوه وارستگی، تقوا و تواضع و پارسایی بودند و همچون عالمان بزرگی که امروز هدایت‌گر جامعه هستند.

وی تاکید کرد: بزرگترین افتخار این سرزمین، وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شخصیت حضرت ایشان، ریشه عمیقی در این سرزمین دارد.

وی ابراز کرد: مردمان این سرزمین مردمان حماسه، وفاداری، ایثار و فداکاری هستند؛ ۱۰ هزار شهید گلگون کفن و جوانان ماهرخ سار سرزمین که با بدرقه همسران و پدران و مادران راهی دفاع مقدس شدند.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: این حجم از ایثارگران و جانبازان و شهدا در راس شکوه ایران جای گرفته‌اند؛ این مردم در ۲۹ بهمن سال ۵۶ پیشگام بودند.

وی اظهار کرد: در حماسه ۸ دی سال ۸۸ مردم تبریز پیشگام بودند و یک روز زودتر به میدان رفتند.

وی افزود: شهید یاغچیان، علی تجلایی، شفیع‌زاده و … شهدایی بودند که سوسنگرد را نجات دادند، حماسه آفریدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عاشورائیان نام‌هایی مثال‌زدنی هستند، برای مثال اگر به گلزار شهدای تبریز سر بزنید خواهید دید که در همه عملیات‌ها شهید دارید.

وی ادامه داد: شهدایی که در کربلاها، شلمچه‌ها، کوه‌های کردستان افتخار آفریدند، از الوند عبور کردند و با لشکری غیور و مردمی با صلابت و با ایمان پیشگام شدند که هیچ کلمه‌ای قادر به توصیف این خطه نیست.