۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه تبریز خارجی هستند
۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه تبریز خارجی هستند
رئیس دانشگاه تبریز از حضور تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این تعداد حدود ۱۰ درصد مجموع دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه را شامل می شود.

به گزارش عصرتبریز، صفر نصرالله زاده با اشاره به اینکه این مجموعه علمی در مراحل اولیه بین المللی شدن است، گفت: برای تحقق این هدف مهم باید حداقل ۲۰ درصد مجموع دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل دهد.

وی ترکیه، جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و عراق را از جمله کشورهایی اعلام کرد که دارای بیشترین دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه تبریز هستند.

نصرالله زاده شهریه های دریافتی از دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه تبریز را ۲ هزار و ۹۰۰ تا حدود هشت هزار دلار برای هر مقطع تحصیلی اعلام و اظهار کرد: با توجه به امکانات سخت افزاری و نیز برخورداری از اساتید برجسته در رشته های مختلف، تلاش های همه جانبه ای برای پذیرش دانشجویان خارجی به خصوص از کشورهای همسایه و اطراف در حال انجام است که امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه طی ۲ سال آینده دست یابیم.

وی افزایش تعداد دانشجویان خارجی طی ۲ سال اخیر در دانشگاه تبریز را از نتایج فعال شدن دیپلماسی علمی دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: امکانات بالای این دانشگاه به همراه تبادلات بین المللی با دانشگاه های منطقه دلیل اصلی رغبت دانشجویان بین المللی برای حضور در این دانشگاه است.

نصرالله زاده تلاش برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز را یکی از اولویت های محوری فعالیت های این مجموعه علمی اعلام کرد و گفت: بر اساس آن تاکنون تفاهم نامه و قراردادهای همکاری بسیار خوبی با چندین دانشگاه کشورهای ترکیه و عراق منعقد شده است و در ادامه نیز عقد قرارداد همکاری با دانشگاه های جمهوری آذربایجان را در دستور کار قرار داده ایم.

به گفته وی دانشگاه تبریز مقام اول جذب دانشجویان خارجی را در کشور دارد.

رئیس دانشگاه تبریز فعالیت تعداد ۱۰۸ شرکت دانش‌ بنیان، برخورداری از تعداد ۶۵ آزمایشگاه مجهز در دانشکده های مختلف، وجود فضای آموزشی، رفاهی و سبز به وسعت ۳۰۰ هکتاری در سایت اصلی و ۳۵۰ هکتاری در منطقه خلعت‌پوشان، امکانات ورزشی اعم از سالن های مختلف و استادیوم ۱۵ هزار نفری فوتبال و انتشار مقالات علمی استادان در مجلات معتبر بین المللی را از ظرفیت های مهم این مجموعه برای بین المللی شدن برشمرد.

نصرالله زاده ارتقای ۲۰۰ رتبه ای جایگاه دانشگاه تبریز در رنکینگ تایمز ( رتبه بندی موسسه آموزش عالی تایمز )، کسب رتبه دوم زیست بوم فناوری در بین دانشگاه های ایران و رتبه اول جذب دانشجویان خارجی، رتبه اول حوزه پژوهش به لحاظ چاپ مقالات علمی در کشور و نیز پشت سر گذاشتن تعداد ۳۵۰ دانشگاه جهام طی یک سال اخیر را از جمله موفقیت های بین المللی این دانشگاه اعلام کرد.