جلوگیری از خروج ۵۰ میلیون یورو ارز از کشور با بازسازی ۲۰ دستگاه لوکوموتیو
جلوگیری از خروج ۵۰ میلیون یورو ارز از کشور با بازسازی ۲۰ دستگاه لوکوموتیو
مدیرعامل هلدینگ وطن گفت: با بازسازی این لوکوموتیوها، از خروج ۵۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود و ۹۰ درصد اجرای تمامی این فرایندها بدون وابستگی است.

به گزارش عصرتبریز، خلیل وطن دوست در آستانه رونمایی از اولین لوکومیتو بازسازی شده بخش خصوصی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه کشور، بدون فراهم کردن زیر ساخت های لازم،امکان پذیر نیست،افزود: چنان که باید، بر برای حوزه حمل و نقل ریلی کشور سرمایه‌گذاری نشده و پس از انقلاب، آنچنان لوکوموتیو وارد کشور نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای هر دستگاه لوکوموتیو بازسازی شده، ۱٫۵ میلیون یورو هزینه شده است، افزود: هزینه تمام شده هر دستگاه لوکوموتیو به طور تقریبی ۱.۵ میلیون یورو است که ۲.۵ میلیون یورو پایین تر از قیمت لوکوموتیو کار نکرده است.

وطن دوست از خرید ۲۰ لوکوموتیو کارکرده از کره جنوبی خبر داد و ادامه داد: با بازسازی این لوکوموتیوها، از خروج ۵۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود همچنین ۹۰ درصد اجرای تمامی این فرایندها بدون وابستگی است.

مدیر عامل شرکت شیرین وطن افزود: بازسازی این لوکوموتیوها هیچ تفاوتی با لوکوموتیوهای جدید نداشته و در پنجشنبه هفته جاری در راه آهن تبریز از آن رونمایی خواهد شد.

وطن دوست به روند واردات لوکوموتیو دسته دوم و نوسازی و بازسازی آنها اشاره کرد و گفت: همه کارهایمان را در سکوت کامل انجام دادیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم که تمام لوکوموتیو های وارداتی را به طور کامل دمونتاژ (باز کردن و تعویض قطعات) و قطعات لازم را تعویض کردیم البته مراحل نوسازی آنها ادامه دارد.

وطن دوست از وارد کردن ۵۰ دستگاه لوکوموتیو در روزهای آینده خبر داد و ابراز کرد: با اجرای این کار، بخشی از نیاز کشور به کشنده‌های واگن‌های باری را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شیرین وطن با بیان اینکه لوکوموتیوهای بازسازی شده از مصرف سوخت کم برخوردار هستند، گفت: این کشنده‌ها دوستدار محیط زیست بوده و دارای امنیت بالایی هستند.

وی از مذاکرات این شرکت با چین خبر داد و افزود: کشور چین در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته و ما با استفاده از این موضوع در تلاش هستیم تا عقب ماندگی ۱۰ ساله کشور در زمینه لوکوموتیو را جبران کنیم.

وطن دوست خاطر نشان کرد: کشور ما در سال‌های گذشته یکی از بزرگترین وارد کنندگان واگن از روسیه و چین بود اما امروزه یک هزار واگن برای اروپا صادر می‌کنیم که تاکنون عملیات اجرایی صادرات صد واگن انجام شده است.

وطن دوست افزود: طبق قرارداد، هر ماه یکصد واگن به مقصد اروپا صادر خواهد شد ضمن اینکه تحویل ۷۰۰ واگن به متروی تهران نیز در مرحله قرارداد است.

مدیرعامل شرکت شیرین وطن، از اشتغال قریب به ۱۰ هزار نفر در مجموعه وطن خبر داد و ادامه داد: در این مجموعه نزدیک به ۹ هزار الی ۱۰ هزار نفر مشغول به اشتغال هستند که تقریبا دو هزار نفر آن در شرکت شیرین وطن مشغول یه کار هستند.

وی افزود: اکنون در شهرستان هشترود، بزرگترین شهرک صنعتی مواد اولیه صنایع غذایی در حال احداث بوده و بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین نیز در حال بهره‌برداری است.