صعود مقتدرانه ایران با پیروزی مقابل امارات
صعود مقتدرانه ایران با پیروزی مقابل امارات
تیم‌ ملی فوتبال ایران با برتری برابر امارات در سومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ کار خود را در این مرحله با ۹ امتیاز به پایان رساند.

به گزارش عصرتبریز، تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در سومین بازی مرحله خود در گروه C جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر به مصاف هم رفتند که تیم کشورمان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

مهدی طارمی در دقایق ۲۶ و ۶۵ گلزنی کرد تا پای او هم در این تورنمنت به گل باز شود. تک گل امارات را یحیی الغسانی در دقیقه ۳+۹۰ به ثمر رساند.

ضمن اینکه علیرضا بیرانوند در دقیقه ۶۴ پنالتی الغسانی را مهار کرد تا نقشی مهم در این برتری داشته باشد.

بدین ترتیب تیم ایران با ۹ امتیاز از سه بازی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در این مرحله رودرروی سوریه قرار خواهد گرفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (۴۵- رامین رضاییان)، سامان قدوس (۶۶- امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی (۶۶- محمد محبی)، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده (۶۶- علیرضا جهانبخش) و سردار آزمون (۸۷- رضا اسدی).

ترکیب امارات: خالد عیسی، زاید سلطان، خالد الظنحانی، خالد الهاشمی (۷۴- عبدالله ادریس)، بدر ناصر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی (۵۷- کایا کاندو) عبدالله رمضان، ماجد راشد (۸۵- عبدالله حمد)، علی صالح (۸۵- فایبو لیمان) و یحیی الغسانی.