محورهای طرح ۵ ماده‌ای انگلیس برای پایان جنگ در غزه
محورهای طرح ۵ ماده‌ای انگلیس برای پایان جنگ در غزه
رسانه‌ها از طرح ۵ ماده‌ای انگلیس با هدف ادعایی پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه خبر دادند.

به گزارش عصرتبریز،، روزنامه «فایننشال تایمز» امروز در گزارشی از طرح ۵ ماده‌ای انگلیس به بهانه توقف تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس در هفته جاری (به وقت محلی) طرح ۵ ماده‌ای لندن برای پایان یافتن جنگ غزه را با مقامات رژیم صهیونیستی و سران فلسطین مورد بحث قرار داده است.

بر اساس این طرح، جنگ در نوار غزه متوقف شده، اسیران آزاد می‌شوند و مذاکرات برای برقراری آتش بس دایمی نیز انجام می‌ شود.

از دیگر بندهای این طرح، تعیین افقی سیاسی برای تشکیل کشور فلسطینی و نیز تشکیل کابینه‌ای مطلوب برای مدیریت کرانه باختری و غزه است.

بندهای این طرح شامل خروج سران حماس از غزه و ورود آنها به کشوری دیگر است.

از سوی دیگر، العربیه در این خصوص نوشت: بریتانیا طرحی ۵ ماده‌ای برای توقف جنگ میان اسراییل و حماس ارایه داد که شامل خروج رهبران ارشد حماس از جمله یحیی السنوار از نوار غزه و ایجاد چشم انداز سیاسی واضحی برای برپایی کشور فلسطینی و تشکیل دولت فلسطینی برای حکمرانی بر کرانه باختری و نوار غزه می‌ شود.

جنگ در نوار غزه امروز شنبه وارد صد و سیزدهمین روز خود شد و در میان فاجعه انسانی نیروهای رژیم صهیونیستی به حملات خود به ویژه در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهند و درگیری های خشونت‌ بار در بیش از یک محور ادامه دارد.

در حالی که حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی از هوا و زمین علیه نوار غزه ادامه داشته است بارش باران‌های شدید و افزایش سرمای هوا باعث شده مشکلات آوارگان فلسطینی که این روزها در چادر زندگی می‌کنند دوچندان شود.

منابع فلسطینی آمار جدیدی از شمار شهدا و مجروحان ناشی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ جنایت دیگر در غزه مرتکب شدند که بر اثر آن ۱۷۴ نفر دیگر شهید و ۳۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، شماری از قربانیان زیر آوار و در راه‌ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم‌های امدادی به آنها می‌شوند.

بر اساس آمار جدید، شمار شهدای ناشی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۶ هزار و ۲۵۷ و شمار مجروحان نیز به ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی را در غرب خان یونس هدف قرار داد.