افتتاح ۱۶۴ واحد مسکونی برای مددجویان
افتتاح ۱۶۴ واحد مسکونی برای مددجویان
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۱۶۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، فرگل صحاف روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۱۵ پروژه طی دهه فجر امسال در استان آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این راستا  ۱۶۴ واحد مسکونی با اعتبار۲۷میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای مددجویان افتتاح خواهد شد که احداث مسکن مددجویی در مدت دو سال از شروع دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه قبل ۱۶٫۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۸۴ طرح اشتغالزایی و کارفرمایی نیز با صرف هشت  میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان آماده ی بهره برداری خواهد شد اظهار کرد: از این تعداد ۷۷ واحد به خوداشتغالی و هفت واحد به کارآفرینی اختصاص دارد و می تواند برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

فرگل اظهار کرد: سه مرکز بهزیستی نیز که شامل مرکز سرپناه گذری شبانه روزی بانوان با بودجه ی ۳۵۰ میلیون تومان،مرکز توانبخشی حرفه ای بالای ۱۴ سال دختران با بودجه ۶۵۰ میلیون تومان و خانه حمایت توانبخشی و آموزشی بیماران روانی مزمن با بودجه ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد :همچنین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان در آذرشهر با سرمایه گذاری یک میلیارد تومن، مرکز آموزشی  و توانبخشی معلولان در اهر با سرمایه گذاری یک میلیاردتومن، سه مرکز توانبخشی بالای ۱۴ سال دختران، مرکز روزانه توانبخشی جسمی و حرکتی معلولان و مرکز روزانه  اوتیسم در بناب با سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیون تومان از دیگر طرح هایی هستند که در دهه ی فجر امسال افتتاح خواهند شد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: مرکز توانبخشی اوتیسم نیز با ۲۴۰ میلیون تومان و مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی شنوایی امام علی با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان در شهرستان مرند، گروه همیاری زنان سرپرست امور اجتماعی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان ملکان، ساختمان مرکز مشاوره راه زندگی و ساختمان جدید مرکز آموزشی توانبخشی معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال در شهرستان هریس به بهره برداری خواهد رسید.

فرگل صحاف در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران راجع به نوزاد رها شده روز قبل گفت: شب گذشته نوزادی چهار ماهه در پیاده رو یکی از خیابان‌های تبریز رها شده بود که در ساعت ۲۳:۳۰  طی تماس مردم با ماموران کلانتری ۱۵، اقدامات لازم  انجام و بعد انجام آزمایشات لازم و تایید سلامتی نوزاد تحویل شیرخوارگاه بهزیستی شد.