اجرای طرح آرامش بهاری برای مهمانان آذربایجان شرقی در جوار امامزادگان و بقاع
اجرای طرح آرامش بهاری برای مهمانان آذربایجان شرقی در جوار امامزادگان و بقاع
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در قالب طرح آرامش بهاری برای مهمانان آذربایجان شرقی، ظرفیت اسکان اظطراری ، روزانه برای یک هزار خانواده در جوار امامزادگان و بقاع زائرپذیر استان وجود دارد.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح ضیافت الهی، از ۲۲ اسفند سال جاری آغاز و تا ۲۲ فروردین سال آینده در استان اجرا خواهد شد، افزود: ویژه برنامه‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی شامل طرح جز خوانی قرآن کریم، دعوت از مبلغین بومی از حوزه علمیه قم، کرسی تفسیر قرآن کریم، طرح افطاری ساده در ده بقعه و..  است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآن خوانی برای روزه داران تدارک دیده شده است.

حسینی در مورد برنامه های طرح آرامش بهاری خاطر نشان کرد: در قالب طرح آرامش بهاری برای مهمانان آذربایجان شرقی، ظرفیت اسکان اظطراری ، روزانه برای یک هزار خانواده در جوار امامزادگان و بقاع زائرپذیر استان وجود دارد؛ این طرح ها تا ۲۲ فرودین ادامه خواهد داشت.

او افزود: این طرح در استان در بیش از ۴۰ بقعه برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود که مهمانان میتوانند از امکانات و ظرفیت این اماکن، بهره ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با افزودن اینکه از مبلغین بومی از حوزه علمیه قم دعوت به عمل آمده که که ۱۵ مبلغ از سوی حوزه علمیه قم در این رابطه اعزام شده است، ادامه داد: در طول این ماه به شبهات دینی و پرسش‌های روزه داران پاسخ داده شده و دوره‌های مختلفی مانند مشاور خانواده، تفسیر و جز خوانی قرآن برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده در ۲ سال اخیر در جوار بقاع متبرکه و مساجد استان، گفت: این طرح هر روز در ۱۰ بقعه و ۴۰ مسجد سطح استان در قالب توزیع نذورات ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

او، با بیان اینکه طرح ضیافت الهی یکی از طرح های سازمان اوقاف است که بیش از ده سال در سطح بقاع متبرکه کشور در حال برگزاری است، بیان کرد: آرامش بهاری در کنار طرح ضیافت الهی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز در طول ۱۰ سال اخیر در امامزاده‌های استان اجرا می‌شود.

حسینی ابراز کرد: برای اجرای طرح ضیافت الهی، ۴۰ امامزاده و بقعه در سطح استان آماده شده و مراسم تحویل سال در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، عنوان کرد: در این طرح، ویژه برنامه‌های نوروزی مانند ایستگاه‌های نقاشی و مسابقات تفریحی مختلف با اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان، با رعایت آداب ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

حسینی در رابطه با کمک های مالی به مساجد گفت: برای مساجد در عمران و آبادانی در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل بودجه های دولتی کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که مقبره الشعرا در مقایسه با حافظیه و سعدیه شیراز که به تعبیر بزرگان بیش از هزار تن از عرفا در آن جا مدفون است؛ این مکان مقدس می تواند بعنوان مرکز دیپلماسی جهان فرهنگی تبدیل شود

او افزود: در مقبره الشعرا نه تنها شعرای داخلی بلکه شعرای خارجی نیز در آن جا دفن شده‌اند که متاسفانه مدیریت جزیره ای باعث شده است این اتفاق نیفتد، از شهرداری جای تقدیر و تشکر است که صورت ظاهری آن جا را آباد کرده است.