نجات ۵ جوان گمشده در ارتفاعات کلیبر
نجات ۵ جوان گمشده در ارتفاعات کلیبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در یک عملیات نفس‌گیر، نجاتگران هلال احمر جان پنج جوان را که در ارتفاعات شهرستان کلیبر گم شده بودند نجات دادند.

به گزارش عصرتبریز، حمید منجم اظهار کرد: این جوانان که از ساعت ۱۹ شامگاه روز گذشته در ارتفاعات قلعه بابک مفقود شده بودند، در نیمه شب به همت نجاتگران پایگاه شهید کاظم باقری یوزبند پیدا و به کمپ قلعه دره سی انتقال داده شدند.

وی افزود: با دریافت گزارش مفقودی این افراد، یک تیم با آمبولانس از پایگاه امداد و نجات یوزبند و یک تیم پشتیبان از شعبه به محل حادثه اعزام شدند.

منجم ادامه داد: مفقودان حادثه پنج جوان بودند که از قلعه دره سی به سمت قلعه بابک حرکت کرده بودند که در میانه راه از مسیر اصلی خارج و به سمت دیگری منحرف شده بودند.

شهروز انصاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کلیبر نیز با بیان اینکه این عملیات در ساعت ۰۲:۰۰ بامداد امروز پایان یافت افزود: خوشبختانه با جستجوی بی‌وقفه تیم‌های امدادی، این افراد پس از ۶ ساعت پیدا و به منطقه امن (قلعه دره سی) منتقل شدند.

وی همچنین از مردم خواست تا هنگام سفر به مناطق کوهستانی و سخت گذر، نکات ایمنی را رعایت کنند و از مسیر‌های اصلی خارج نشوند.