لزوم کار جهادی و تحولگرایانه برای تحقق شعار سال
لزوم کار جهادی و تحولگرایانه برای تحقق شعار سال

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای تحقق شعار سال باید کار جهادی، تحولی و جهشی در بخشهای مختلف استان انجام شود.

به گزارش عصرتبریز، مالک رحمتی در جلسه بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال، توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده با نگاه تحولی و توانمندسازی مردم را برای تحقق شعار سال ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر وظایف سازمانی با همکاری دیگر بازیگران عرصه تولید باید برنامه و اقدامات دیگری در راستای شعار سال انجام دهند.

وی با برشمردن ۱۰ اقدام عملیاتی و کاربردی برای جهش تولید، تأمین زیرساخت‌های اساسی تولید نظیر آب، برق و گاز، تأمین منابع مالی و قیمت‌گذاری بر اساس ضوابط و قواعد بازار را از جمله این اقدامات دانست.

کنترل قیمت تمام شده محصول، توجه به بازار، فروش و صادرات، رفع موانع تولید، ایجاد زنجیره ارزش در صنایع و مهندسی سرمایه‌گذاری در استان، تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری، افزایش کیفیت محصولات و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی دیگر اقدامات مدنظر استاندار در راستای جهش تولید بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم از ایجاد قرارگاه شعار سال با پنج کارگروه در استان خبر داد و جهش تولید از طریق حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، جلب مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب کار در استان را از اهداف و برنامه‌های این معاونت در راستای تحقق شعار سال ذکر کرد.

کلامی افزود: مهار تورم، رصد و پایش وضعیت کالا‌های اساسی و پرمصرف، توسعه مراودات با کشور‌های همسایه، توسعه صادرات غیرنفتی، استفاده بهینه از منابع بانکی، مدیریت مخاطرات اقتصادی و اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری برنامه‌های دیگر استان در تحقق شعار سال خواهد بود.