معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌ شرقی در اکسپو
معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌ شرقی در اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذریایجان شرقی گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دستاوردهای استان در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش عصرتبریز، محمد کلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرتبریز افزود: نمایشگاه اکسپو از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذریایجان شرقی ادامه داد: در امتداد رویکرد وزارت کشور در حمایت از زنجیره های ارزش در استان ها، یک سالن به استانداری های کشور اختصاص یافته تا فعالیت هایی که در قالب زنجیره های ارزش و تولید بر اساس مزیت های نسبی انجام داده ارائه کنند.

کلامی گفت: در این راستا عملکردها و برنامه های آذربایجان شرقی ارائه و معرفی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذریایجان شرقی به رنجیره های ارزش استان اشاره کرد و اظهار داشت: در آذربایجان شرقی ۱۰ رنجیره ارزش اولویت بندی شده است که مهترین آنها داروسازی، قطعات خودرویی، صنایع غذایی، فرش و کیف و کفش و چرم است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ برگزاری نمایشگاه اکسپو با توجه به ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و در راستای اقتصاد اجتماعی، صنایع فرش، کیف و چرم در اولویت قرار گرفتند.

کلامی ادامه داد: در حوزه کیف و کفش چرم رئیس جمهور در سفر استانی خود به آذربایجان شرقی در چرم شهر حضور یافتند تا توجه دولت و مقام اول اجرایی کشور به این حوزه معطوف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذریایجان شرقی افزود: در تکمیل زنجیره ارزش این حوزه، کارخانه تولید ژلاتین که در آخر زنجیره چرم قرار گرفته است با استفاده از تسهیلات سفر رئیس جمهور راه اندازی شد که امروز با حداقل ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

وی ادامه داد: در حوزه کفش نیز برای اولین بار با حضور سرمایه گذار خارجی در منطقه ویژه سهلان در تولید کفش وارد شدیم؛ همچنین اقداماتی نیز برای تاسیس شهرک سرمایه گذاری کفش انجام شده است سرمایه گذار آن اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذریایجان شرقی در خصوص نمایشگاه امسال گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ تهران که سرمایه گذاران خارجی نیز حضور خواند داشت، این موارد مطرح و معرفی خواهند شد و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا با این سرمایه گذاران قراردادهایی را در قالب زنجیره های ارزش تنطیم کنیم.