تصادف ۱۷۱ خودرو با ۴ کشته و ۸۵ مصدوم
تصادف ۱۷۱ خودرو با ۴ کشته و ۸۵ مصدوم

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اعلام کرد: در ۷۲ گذشته ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داده است.

به گزارش عصرتبریز، سرهنگ حبیب آبراهه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: تصادفات سه روز گذشته استان شامل ۱۱۴ فقره تصادف خسارتی و ۵۷ فقره تصادف جرحی بود.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی افزود: در ۷۲ گذشته ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داد که موجب جان باختن چهار نفر و مصدومیت ۸۵ نفر شد.

وی با اشاره به نقش راننده، خودرو و جاده در وقوع تصادفات رانندگی، اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات مربوط به بی احتیاطی، سرعت و سبقت غیرمجاز و کم توجهی و خواب آلودگی راننده است.

آبراهه در کنار عامل انسانی به نقش خودرو در وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: ۱۳ اردیبهشت در سانحه رانندگی در جاده شبستر – صوفیان، ترکیدگی تایر خودرو سوزوکی علت اصلی حادثه بود.

وی بر ضرورت کنترل سلامت و ایمنی خودرو قبل از سفر‌های برون شهری تاکید کرد: کم توجهی به این موارد حوادث غیر قابل جبرانی در پی دارد.

وی همچنین بر نقش جاده، گاردیل، خطوط و روشنایی جاده در حوادث رانندگی اشاره و اظهار کرد: وقوع پدیده‌های جوی همچون باران و برف هم بر ضرورت دقت بیشتر در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه می‌افزاید.

در پایان با اشاره به نامناسب بودن آسفالت برخی محور‌های استان همچون اتوبان تبریز – زنجان اظهار امیدواری کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در جهت ساماندهی و هموارسازی این آزاد راه تسریع شود.