ضرورت رعایت نکات ایمنی در روز‌های گرم تابستان
ضرورت رعایت نکات ایمنی در روز‌های گرم تابستان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در روز‌های گرم تابستان برای مقابله با وقوع حوادث احتمالی تاکید کرد.

به گزارش عصرتبریز، صالح نیا گفت: با هشدار افزایش دما در روز‌های گرم تابستان توصیه می‌شود شهروندان مراقبت بیشتری در محیط کار به ویژه کارگاه‌های صنفی صنعتی داشته و مراقب به کار بردن بی رویه مایعات قابل اشتعال مصرفی باشند.

وی ادامه داد: تبخیر سریع مواد قابل اشتعال می‌تواند با دریافت شعله منجر به وقوع آتش سوزی شود.

وی در هشدار ویژه ای از رانندگان خودرو‌ها درخواست کرد مواد گازی، فندک، عطرها، اسپری‌ها، باتری‌ها و به طور کلی هر قوطی بسته شده و بدون منفذ را درون خودرو قرار ندهند که با افزایش میزان دمای هوا می‌تواند موجب انبساط حجمی، انفجار و آتش سوزی شود.

صالح نیا یادآور شد: به جا گذاشتن بطری آب در داخل خودرو نیز می‌تواند با تابش مستقیم آفتاب به صورت ذره بینی عمل کرده و آتش سوزی خودرو را موجب شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز به شهروندان توصیه کرد در این روز‌های داغ از روشن کردن آتش در حجم زیاد در طبیعت خودداری و در صورت روشن کردن قبل از ترک محل با ریختن آب بر روی آتش از خاموش بودن کامل آن مطمئن شوند.

وی ادامه داد: به جا گذاشتن ذغال گداخته قلیان در محیط طبیعت می‌تواند موجب پراکنده شدن در طبیعت و آتش سوزی وسیع در طبیعت شود.

صالح نیا از شهروندان درخواست کرد با مشاهده هر گونه حادثه با سامانه ۱۲۵ تماس پیدا کرده و آتش نشانی را در امدادرسانی یاری کنند.