به گزارش عصرتبریز، لوگوی جدید باشگاه تراکتور پس از دریافت طرحهای پیشنهادی و بررسی کارشناسی توسط اساتید دانشگاه، براساس اصول حرفهای و قواعد استاندارد باز آفرینی شده تا ضمن تاکید بر اصالت و قدمت باشگاه تراکتور، جلوهای از فرهنگ خطه آذربایجان در لوگوی باشگاه به نمایش درآید.
از جمله معیارها و شاخصهای مدنظر در طراحی لوگوی جدید باشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– قالبدهی ساختار کلی لوگو به شکل دایره، براساس استانداردهای جهانی در طراحی لوگوی باشگاههای بزرگ دنیا
– بازگشت تاریخ میلادی ۱۹۷۰ ( سال تأسیس باشگاه تراکتور) جهت اشاره به اصالت و قدمت بیش از نیم قرن
– اصلاح شکل هندسی نماد تراکتور با الهام از ابزار تشویق هواداری در راستای ارج نهادن به جایگاه پرشورها و همچنین حرف T ، ابتدای کلمه تراکتور و تبریز در نوشتار انگلیسی
– استفاده از نماد و طرح نگاره در دو سمت لوگو، برگرفته از نقوش هنری فرش اصیل خطه آذربایجان و همچنین معماری ایرانی نقش کاشیهای مسجد کبود جهت نمایش فرهنگ و تمدن خاستگاه باشگاه تراکتور است. با توجه به شباهت نماد مذکور به چرخ دنده، اشاره به قطب صنعت ایران ( تبریز) دارد.
– استفاده از رنگ مشکی با توجه به استقبال هواداران از رنگ پیراهن دوم تیم طی فصول اخیر و جذابیت بصری
– اضافه شدن منحنیهای «زرد» به لوگو، ارجاع به رنگ سازمانی گروه توسعه سرمایهگذاری دریک به عنوان حامی باشگاه تراکتور.