بی‌رحم و جاه‌طلب مثل تراکتورِ دراگان/ مرد کروات دل پرشورها را ربود
بی‌رحم و جاه‌طلب مثل تراکتورِ دراگان/ مرد کروات دل پرشورها را ربود

تیم فوتبال تراکتور با آغاز لیگ بیست و چهارم روزهای متفاوتی را سپری می‌کند.

گروه ورزشی عصرتبریز/ سجاد جمالزاده: تراکتور پس از واگذاری به بخش خصوصی و سکانداری محمدرضا زنوزی در شش فصل گذشته همواره با حواشی مختلفی دست به قریبان بوده است و این باشگاه ۵۴ ساله باوجود هزینه‌های فراوان نتوانسته به مقام قهرمانی نائل آید.

اما انگار آغاز فصل بیست و چهارم لیگ برتر برای پرشورها نوید روزهای خوب و باحلاوتی را می‌دهد چرا که تیم‌شان در فصل جاری برخلاف فصول گذشته در کمال آرامش و چراغ خاموش به دنبال مهره‌های خود رفت و با بازگرداندن دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی به ایران گام بلندی در این مسیر برداشته و سپس در کمال آرامش مهره‌های باکیفیتی را جذب کرد که عملکرد سه بازیکن خارجی نمود واقعی آن است.

تراکتور مدل ۱۴۰۳ کامل‌ترین نسخه چند فصل اخیر این باشگاه است که همواره در شروع فصل و حتی در میانه‌های فصل با تیم ناقصی به مصاف حریفان خود می‌رفت که در فصل جاری با استفاده از تمام ظرفیت ضمن برطرف کردن این نقیصه خود را برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا نیز آماده کرده است.

سرخ‌پوشان برخلاف فصل گذشته امسال با قرعه مناسبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا روبرو شدند که نشان می‌دهد دراگان اسکوچیچ به‌مانند حضور در تیم ملی در تراکتور هم خوش شانس واقع شده است.

شاگردان اسکوچیچ با کسب دو برد و یک تساوی و همچنین به ثمر رساندن هفت گل در سه مسابقه بهترین شروع تراکتور در ادوار لیگ برتر را به ثبت رساندند تا پرشورها را برای شکستن طلسم قهرمان نشدن این تیم امیدوار سازند.

چیزی که تراکتور این فصل را دوست داشتنی جلوه داده نمایش هجومی، جنگنده و جاه‌طلبی آن است که هر بیننده‌ای را از دیدن بازی‌های یک تیم به وجد آورده و به تحسین وا می‌دارد.

این تراکتور، پرشورها را یاد تراکتورِ لیگ چهاردهم می‌اندازد تیمی که رسول خطیبی با بازیکنان جوانش به هیچ حریفی رحم نمی‌کرد و با وی قهرمان نیم فصل شد و در پایان فصل نیز با تونی اولیویرا به مقام نایب قهرمانی رسید.

تراکتور

تراکتورِ اسکوچیچ با قدرت‌نمایی برابر حریفان خود تا هفته سوم نشان داده مدعی جدی قهرمانی است چیزی که خود اسکو نیز در کنفرانس‌های خبری‌ خود به آن اشاره می‌کند و این همان حلقه مفقوده سرخ‌پوشان در سال‌های اخیر بود.

تراکتوری‌ها مربی‌ای می‌خواستند که جاه‌طلب بوده و تفکر قهرمانی و موفقیت را به تمامی نفرات تیمش القا کند که اسکوچیچ باتوجه به نتایجش در تیم ملی و انگیزه‌هایش برای موفقیت این مهم را تا هفته سوم به خوبی در تیمش جا انداخته است.

پیروزی خارج از خانه مقابل مس رفسنجان، نمایش درخشان در برابر پرسپولیس و تار و مار کردن هوادار در تهران امیدها را برای موفقیت تراکتور با دراگان اسکوچیچ افزایش داده است البته به شرطی که اسیر حواشی خودخواسته نشود که باید دید مرد کروات به این نهم غلبه کرده و در پایان فصل شنل قهرمانی را خواهد پوشید و به آرزوی دیرینه پرشورها خاتمه خواهد داد یا خیر.

  • خبرنگار: سجاد جمال زاده