تکذیب فروش سلاح به روسیه توسط ایران
تکذیب فروش سلاح به روسیه توسط ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت ایران در فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات به فدراسیون روسیه و نقض تعهدات بین‌المللی خود کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس شورای امنیت با رد اتهامات «بی اساس و گمراه کننده» آمریکا، انگلیس و فرانسه در خصوص نقش تهران در مناقشه اوکراین، اظهار کرد: ایالات متحده و هم‌پیمانانش نمی‌توانند این واقعیت غیرقابل انکار را کتمان کنند که ارسال سلاح‌های غربی و پیشرفته، به‌ویژه از سوی ایالات متحده آمریکا، جنگ اوکراین را طولانی کرده و به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب وارد کرده است.

وی افزود: بنابراین، هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت ایران در فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات به فدراسیون روسیه و نقض تعهدات بین‌المللی خود کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود. ایران بار دیگر بر تعهد خدشه‌ناپذیر خود به رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید می‌ورزد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: برخلاف ادعای نماینده ایالات متحده، در واقع این ایالات متحده است، نه ایران، که حامی و مروج اصلی تروریسم در منطقه و جهان می‌باشد. ایالات متحده در صدر حامیان رژیم اسرائیل، خطرناک‌ترین رژیم تروریستی جهان، قرار دارد.