آذربایجان شرقی با ورود پنج شهید گمنام عطرآگین می شود
آذربایجان شرقی با ورود پنج شهید گمنام عطرآگین می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از تشییع پیکر پنج شهید گمنام در تبریز و میانه همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) خبر داد.

عصر تبریز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از تشییع پیکر پنج شهید گمنام در تبریز و میانه همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) خبر داد.

سردار عزت الله جعفری گفت: پیکر مطهر و منور ۵ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس روز پنجشنبه از طریق فرودگاه شهید مدنی وارد تبریز و آئین استقبال در میدان حجاج برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ها و مراسم متعددی برای استفاده مضاعف از وجود این مقربان مقام شهود پیش بینی شده است، گفت: مراسمی با شهدا در پارک مفاخر تبریز از جمله این برنامه هاست که ساعت ۷ صبح روز جمعه هشتم مرداد شروع می شود.

سردار جعفری با اعلام اینکه پیکر سه شهید گمنام در محل پارک موزه دفاع مقدس تبریز ( پارک شمیم پایداری ) و ۲ شهید گمنام در آقکند میانه به خاک سپرده می شود، اظهارکرد: آئین تشییع این شهدا در تبریز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۹ مرداد از میدان شهدا به طرف میدان ساعت برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: آئین تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در شهر آقکند میانه همزمان با تشییع شهدای گمنام در تبریز برگزار می شود.

سردار جعفری گفت: پیکرهای مطهر این پنج شهید گمنام از مناطق عملیاتی جزایر مجنون، شرق دجله، شرهانی و ام الصاص کشف شده اند.

وی اعلام کرد: با تدفین پیکرهای مطهر این پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در آذربایجان شرقی به ۱۷۲ شهید می رسد.

سردار جعفری با بیان اینکه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت ها و ایثارگری های شهدای والا مقام است، اظهار کرد: رزمندگان دلاور اسلام در دوران دفاع مقدس به ندای امام راحل (ره) لبیک گفته و حماسه های عظیمی آفریدند و وظیفه ما ادامه راه آنان است.