در نیمه اول سال جاری؛ مرگ بیش از ۱۶۰۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد در کشور
در نیمه اول سال جاری؛ مرگ بیش از ۱۶۰۰ نفر بر اثر سوء مصرف مواد در کشور

عصر تبریز: در نیمه اول سال جاری یکهزار و ۶۰۵ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد یکهزار و ۴۷۱ نفر بود، ۹٫۱ درصد بیشتر شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور […]

عصر تبریز: در نیمه اول سال جاری یکهزار و ۶۰۵ نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد یکهزار و ۴۷۱ نفر بود، ۹٫۱ درصد بیشتر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در شش ماهه نخست سال جاری از کل تلفات اعتیاد در کشور یکهزار و ۴۵۲ نفر مرد و ۱۵۳ نفر زن بودند. این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۳۰۹  و تعداد زنان  ۱۶۲ نفر بوده است.

در این مدت استان های تهران با ۳۹۳،  فارس با ۱۴۲ و اصفهان با ۱۱۰ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۴، خراسان جنوبی با ۵ و مازندران با ۷ فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته اند.

در شش ماهه اول امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر، ۹۵۹ نفر به دلیل مسمومیت حاد، ۴۳۱ نفر به دلیل مصرف طولانی مدت و ۲۱۵ نفر بر اثر مصرف روانگردان ها جان خود را از دست داده اند.