یک عکس؛ یک مکث و یک تأمل
یک عکس؛ یک مکث و یک تأمل

آیا عکسی گویاتر از این برای مدعیان حقوق بشر دنیا که تجهیزکنندگان سلاح عربستان سعودی در چند سال اخیر هستند. عصر تبریز: حدود۶هزار سال از عمر این کره خاکی می گذرد و در بین سال‌های ۳۵۰۰ پیش از میلاد تا اواخر سده ۲۰ میلادی حدوداً ۱۴۵۰۰ جنگ رخ داده و ۳/۵ میلیارد نفر بر اثر […]

آیا عکسی گویاتر از این برای مدعیان حقوق بشر دنیا که تجهیزکنندگان سلاح عربستان سعودی در چند سال اخیر هستند.

عصر تبریز: حدود۶هزار سال از عمر این کره خاکی می گذرد و در بین سال‌های ۳۵۰۰ پیش از میلاد تا اواخر سده ۲۰ میلادی حدوداً ۱۴۵۰۰ جنگ رخ داده و ۳/۵ میلیارد نفر بر اثر آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند و فقط ۳۰۰ سال از تاریخ بشر در صلح به سر رفته است.
لارنس کیلی استاد دانشگاه ایلینوی در کتاب «جنگ پیش از تمدن »می‌نویسد در حدود ۹۰ تا ۹۵٪ جوامع شناخته‌شده در طول تاریخ درگیر جنگ‌های گاه‌وبیگاه بوده‌اند و بسیاری دیگر به صورت دائم.
و صد افسوس که قرن اخیر بخصوص نیم قرن اخیر شاهد جنگ های زیادی بخصوص علیه مسلمانان بوده ایم.
شاید تلخ ترین این جنگ ها در یکی دوسال اخیر جنگ عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن است که طبق منابع اعلام شده یک سازمان حقوقی غیردولتی اروپایی تعداد شهدای یمنی از آغاز حملات عربستان به این کشور از ۲۶ مارس (۶ فروردین) تا ۲ ماه می (۱۲ اردیبهشت) به ۳۵۵۳ نفر رسیده که بین آنها ۵۰۳ کودک زیر ۱۵ سال و ۲۱۸ زن دیده می‌شود. از سوی دیگر تعداد مجروحان ۶۲۷۱ نفر بوده که از این میان ۱۰۰۲ نفر کودک زیر ۱۵ سال و ۷۲۵ نفر زن بوده‌اند. سازمان “فریدام هاوس” افرود: که ۵۶۰ مجموعه مسکونی هدف حملات هوایی، موشکی و دریایی قرار گرفته‌اند و بین ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار خانواده مجبور به ترک خانه و مناطق مسکونی خود شدند.
همچنین سعودی‌ها در این مدت ۵۴ بیمارستان و ۲۶ مسجد و ۱۶۸ مرکز آموزشی از جمله ۳ مدرسه که کودکان در حال درس خواندن در آن بوده و ۹۳۱ مرکز مردمی را هدف قرار داده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است که در بمباران‌های هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان مناطق و تجمعات شهروندان و تأسیسات زیربنایی عربستان هدف قرار میگیرد.
کافیست انفجاری در یکی از کشورهای اروپایی به وقوع بپیوندد آنگاه غولهای رسانه در کوتاه ترین زمان ممکن اخبار آنرا با تاسفی بیش از اندازه در خروجی های خود قرار میدهند و فریاد وااسفایشان گوش فلک را کر می کند، اما چه می شود که اینهمه مرگ و میر، اینهمه تجاوز و قتل وعام در این گوشه ازجهان در سکوت خبری رسانه های اروپایی و در جلوی دید دیده بانان بیخیال حقوق بشر بی هیچ عکس العملی از سوی آنها گم می شود. آیا خون اروپایی هارنگین تر است یا خون این انسانهای به خاک و خون کشیده بی ارزش که اینچنین در سکوت دنیای خبری غرب نادیده انگاشته می شود.
چند روز پیش خبرگزاریها ازبمباران هواپیماهای رژیم عربستان سعودی به مناطق مسکونی شهرهای یمن عکس دلخراشی راپخش کردند که هر انسانی از دیدن آن عکس وجدانش به درد می آید پاهای آویزان دختربچه ای در میان بتن ها وسیمانهای آوار خانه ای که در اثر بمباران ریزش کرده وجسم دخترک بیگناه در زی رسنگ و آهن و بتن له شده بود.
آیا عکسی گویاتر از این برای مدعیان حقوق بشر دنیا که تجهیزکنندگان سلاح عربستان سعودی در چند سال اخیر هستند .کجاست آن رگ حقوق بشری پوشالیشان تابدرد بیایید از دیدن این عکس.یا فقط چشمانشان مرگ اروپاییان را می بیند و اشکهایشان برای آنها جاری می شود.
نگارنده: فاطمه داداشی