مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی:صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی به پیشواز اربعین حسینی می‌رود/ اعزام ۳ تیم مستندساز برای پوشش مراسم عظیم اربعین
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی:صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی به پیشواز اربعین حسینی می‌رود/ اعزام ۳ تیم مستندساز برای پوشش مراسم عظیم اربعین

صدا و سیمای مرکز استان به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی با برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به پیشواز اربعین حسینی می‌رود. عصر تبریز: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: صدا و سیمای مرکز استان به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی با برنامه‌های مختلف رادیویی و […]

صدا و سیمای مرکز استان به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی با برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به پیشواز اربعین حسینی می‌رود.

عصر تبریز: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: صدا و سیمای مرکز استان به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی با برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به پیشواز اربعین حسینی می‌رود.
سیدمحسن لطیفی شامگاه امروز در نشست خبری اولین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: در این زمینه سه تیم مستندسازی برای پوشش این مراسم عظیم اعزام خواهند شد، یک تیم در مرز مهران مستقر شده و در صورت لزوم از مرز مهران وارد خاک عراق شده و ارتباط زنده با مرکز برقرار خواهد کرد، و تیم دیگر از مرز شلمچه، مسیر شلمچه، سامرا و نجف اقدام به مستندسازی خواهد کرد، تیم سوم نیز با حضور سرداران دفاع مقدس برنامه‌سازی می‌کنند.
وی گفت: شعار اربعین حسینی امسال «انی احامی ابدا عن دینی…» انتخاب شده است و محور کنگره عظیم سال ۹۵ است که ان‌شاءالله بتوانیم این کنگره عظیم اقتدار حسینیان را به نمایش بگذاریم.
لطیفی افزود: جامعه ما از جهت شور حسینی مشکلی ندارد، در عین حال نیازمند تبیین شعور حسینی نیز هستیم و اگر شعور حسینی کافی نباشد به اهداف عاشورا لطمه و ضربه وارد خواهد شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت این اجتماع عظیم گفت: اقتدار شیعیان حسینی باید به بهترین وجه به تصویر کشیده شود، علاوه بر آن باید شعور دینی و بصیرت دینی نیز تبیین شود و توجه ویژه ای به تشیع لندنی شود.
لطیفی در ادامه افزود: رسانه ملی نیازمند همفکری و یاری رسانه‌ها و مطبوعات محلی می‌باشد و آمادگی خود در این زمینه را همواره اعلام کرده است.
وی با استقبال از پیشنهاد مطبوعات و رسانه‌های استان مبنی بر اعزام تیم خبری از سوی نشریات و رسانه‌های استان به همراه تیم اعزامی صدا و سیما برای پوشش اربعین حسینی از رسیدگی و پیگیری این پیشنهاد خبر داد.
لطیفی گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی آماده انعکاس عملکرد رسانه‌ها و مطبوعات محلی استان با محوریت اقتصاد مقاومتی، پدافند غیرعامل، اعتیاد و مواد مخدر، دریاچه ارومیه، قاچاق کالا و … است و مطبوعات می‌توانند با انتقال عملکرد خود به مرکز شاهد انعکاس آن از رسانه ملی باشند.
وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات مرکز افزود: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اخیرا موفق به کسب رتبه دو کشوری سیما در بین مراکز استان‌های رسانه ملی شد، علاوه بر آن طی یک سال معاونت رادیوی مرکز آذربایجان‌شرقی از رتبه ۲۸ به رتبه ۷ ارتقاء یافته است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی از رسانه‌ها و مطبوعات خواست علاوه بر معرفی مجریان باسواد و توانمند، طرح‌ها و ایده‌های خود در مورد برنامه‌های مرکز ارائه دهند.