پرستاران بیمارستان شهدا به جمع معترضان پیوستند+عکس
پرستاران بیمارستان شهدا به جمع معترضان پیوستند+عکس

عصر تبریز: اجرای طرح مبتنی بر عملکرد این بار، بیش از ۶۰ نفر از پرستاران و کادر بیمارستان شهدا را در محوطه این بیمارستان جمع و اتاق عمل این بیمارستان را به تعطیلی کشاند. یکی از پرستاران فعال در بخش اتاق عمل بیمارستان شهدا و معترض به اجرای طرح مبتنی بر عملکرد گفت: وقتی که […]

IMG_20150702_011453

عصر تبریز: اجرای طرح مبتنی بر عملکرد این بار، بیش از ۶۰ نفر از پرستاران و کادر بیمارستان شهدا را در محوطه این بیمارستان جمع و اتاق عمل این بیمارستان را به تعطیلی کشاند.

یکی از پرستاران فعال در بخش اتاق عمل بیمارستان شهدا و معترض به اجرای طرح مبتنی بر عملکرد گفت: وقتی که کار ها را پرستاران انجام می دهند و درآمدها به جیب پزشکان سرازیر می شود، لزومی به ادامه همکاری وجود ندارد.

وی گفت: تفاوت دریافتی ها طبق طرح مبتنی بر عملکرد، به قدری فاحش است که نمی توان با هیچ فرمولی، این تفاوت دریافتی ها را محاسبه کرد.

IMG_20150702_011441

وی با بیان اینکه با اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در بیمارستان شهدا، دریافتی بیش از ۹۰ درصد کادر بیمارستانی شهدا، صفر منظور شده گفت: سقف دریافتی تحت عنوان کارانه در این بیمارستان، ۱۰۰ هزار تومان است.

یکی دیگر از پرستاران فعال در بیمارستان شهدای تبریز نیز گفت: متاسفانه آنچه که بیش از هر چیز دیگری موجبات ناراحتی پرستاران را فراهم کرده، بی اعتنایی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اعتراضات ماست.

وی ادامه داد: چگونه ممکن است طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری که ۹ سال است در مجلس مصوب شده، خاک بخورد، اما طرح مبتنی برعملکرد که در حد وزارت بهداشت تهیه و تدوین شده، بدون ملاحظه اعتراضات پرستاران اجرا شود.

طبق این گزارش، جمعی از کارکنان ببمارستان امام رضا(ع) تبریز نیز برای دومین بار در طول چند روز گذشته نسبت به اجرای طرح مبتنی بر عملکرد اعتراض و در محوطه این بیمارستان جمع شدند.

 

شنیده های حاکی از این می باشد که جمعی از کارکنان و پرستاران معترض در برخی بیمارستان های تبریز تهدید به اخراج شده اند!

CYMERA_۲۰۱۵۰۷۰۲_۱۱۲۲۳۱

براساس این گزارش:طرح مبتنی برعملکرد در واقع همان طرح کارانه است که جامعه پرستاری نسبت به آن اعتراض دارد. زیرا در قالب این طرح از درآمد بیمارستان مبلغ بسیار زیادی به جیب غیرکارکنان آن بیمارستان می‌رود و ۲۷٫۵ درصد از آن به بخش‌های مختلف پذیرش، پرستاری، خدمه، آزمایشگاه، رادیولوژی و غیره اختصاص می‌یابد.یادآور می شود: تجمع اعتراض آمیز پرستاران ساعت ۱۲ امروز پایان یافت.

پرستاران از جمله اقشار زحمت کش جامعه هستند که هر گونه کوتاهی در عملکردشان تاثیر مستقیم بر وضعیت بیماران می گذارد امیدواریم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اسرع وقت پاسخگوی منطقی این مطالبات باشند.