درخشش صدا و سیمای آذربایجان شرقی در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی
درخشش صدا و سیمای آذربایجان شرقی در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی

۹ عنوان برتر نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها به صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اختصاص یافت. عصر تبریز: ۹ عنوان برتر نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها به صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اختصاص یافت. به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، در […]

۹ عنوان برتر نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها به صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

عصر تبریز: ۹ عنوان برتر نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها به صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، در مراسم تجلیل از برترین‌های کمیسیون‌های پنج‌گانه صدا، سیما، خبر، پژوهش و موسیقی نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی توانست نُه عنوان برتر این بخش را از آن خود کند.

بر این اساس از مرکز آذربایجان شرقی؛ در کمیسیون سیما، بهـزاد شاهـدی توانست عنوان بهترین تدوین سریال، برای «آیریلیـق» را کسب نماید.همچنین عنوان بهترین تصویربرداری سریال ، به محمد جلیلی برای سریال «آیریلیـق» اهدا شد. در این کمیسیون عنوان بهترین فیلمنامه سریال نیز به شفیقه نیک جهان برای سریال «آیریلیـق» اختصاص یافت.

احد محمود نسب از تهیه کنندگان شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی عنوان بهترین برنامه ترکیبی برای برنامه « قیش گئجه لری» را کسب کرد.

در کمیسیون خبر محمد رنگساز توانست عنوان خبرنگار برتر بخش ویژه جشنواره «گزارش انتخابات» را از آن خود کند.

در کمیسیون پژوهش نیز سه عنوان جشنواره به لیلا علوی ، علی قربـانی و امیـد بنـام از مرکز آذربایجان شرقی تعلق گرفت. در این کمیسیون لیلا علوی عنوان بهترین پژوهش ویژه شعار سال برای «بررسی وضعیت صنعت کفش تبریـز»، علی قربـانی بهترین پژوهش پیمایشی برای « آسیب های شبکه های اجتماعی مجازی» و امیـد بنـام بهترین پژوهش منجر به تولید برای « قالـی آذربایجـان در آیینـه فرهنـگ و هویت» را کسب کردند.

در کمیسیون موسیقی نیز شاهرخ پنـاهی فـرد توانست عنوان بهترین تنظیم و طراحی موسیقـی برای قطعـه « اورگیمـه نه دییـم» را از آن خود نماید.

همچنین در این جشنواره از نمایش رادیویی «پسر ایران» تولید شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی رونمایی شد . این اثر فاخر ۲۰ قسمتی به سفارش اداره کل صدای استانها و به تهیه کنندگی علیرضا مهدوی و کارگردانی خلیل پورهادی با ۱۰۲ بازیگر استانی بر اساس خاطرات نورالدین عافی و اثر ماندگار معصومه سپهری است که در قالب نمایش رادیویی در شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی تهیه شده است. رهبر معظم انقلاب درباره این کتاب فرموده اند : این یکی از زیباترین نقاشی های پرکار و اعجاز گونه ی هشت سال دفاع مقدس است که هم راوی و هم نویسنده حقا در هنرمندی ، سنگ تمام گذاشته اند.

این نمایش خاطرات سید نورالدین عافی (متولد ۱۳۴۳ در محله خلجان تبریز ) رزمنده و جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی را روایت می کند که از ۱۶ سالگی پس از ۳ سال از آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه شده و با حضور در گردان های لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد ،غواص و فرمانده دسته در جبهه های مختلف بارها مجروح شده و هشتاد ماه از عمر خود را در جبهه ها گذرانده است.

تنظیم رادیویی این نمایش بر عهده رضا حسین پور ، محمد فتح آبادی صدابردار ، یوسف درخشان افکتور و بازیگرانی چون ابوالفظل جدیری ـ حمیدمجدآبادی ـ ناصرهاشمی ـ یونس کبیر ـ فاطمه حسینی ـ رقیه شادخواه ـ فرناز قالیباف ـ علی حسین قلی زاده ـ سید اسماعیل هاشمی و زینالی در این نمایش هنرنمایی کرده اند .