کارنامه چند سال اخیر منطقه آزاد ارس را نمی توان وارونه جلوه داد/دوره عوام فریبی در کشور گذشته است
کارنامه چند سال اخیر منطقه آزاد ارس را نمی توان وارونه جلوه داد/دوره عوام فریبی در کشور گذشته است

با وجودی که پیشرفت ۳ سال اخیر در منطقه آزاد ارس برای گردشگران، مردم منطقه، سرمایه گذاران و مسئولان استان قابل مشاهده است اما فردی به دلیل مصالح سیاسی، این پیشرفت و توسعه را انکار می کند، باید به صداقت این سخنان به دیده تردید نگریست. عصر تبریز: رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه […]

با وجودی که پیشرفت ۳ سال اخیر در منطقه آزاد ارس برای گردشگران، مردم منطقه، سرمایه گذاران و مسئولان استان قابل مشاهده است اما فردی به دلیل مصالح سیاسی، این پیشرفت و توسعه را انکار می کند، باید به صداقت این سخنان به دیده تردید نگریست.

عصر تبریز: رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: کارنامه توسعه ای منطقه آزاد ارس در سال های اخیر کاملا مشخص و غیر قابل انکار است و این کارنامه را نمی توان پنهان کرد یا وارونه نشان داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی در مراسم تجلیل از مقام آوران جشنواره ورزشی جام فجر، عنوان کرد: با وجودی که پیشرفت ۳ سال اخیر در منطقه آزاد ارس برای گردشگران، مردم منطقه، سرمایه گذاران و مسئولان استان قابل مشاهده است اما فردی به دلیل مصالح سیاسی، این پیشرفت و توسعه را انکار می کند، باید به صداقت این سخنان به دیده تردید نگریست.
وی افزود: اینکه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تجاری منطقه آزاد را قاچاقچی بنامیم، بزرگ ترین تنگ نظری است که می توان در مورد این تلاش ها، صورت داد. بدون شک این تنگ نظری هاست که باعث عقب افتادن کشور از شتاب جهانی توسعه شده است.
عرب باغی تاکید کرد: دوره عوام فریبی در کشور گذشته است و انتخابات آتی نیز نشان خواهد داد که مردم تا چه حد به این عوام فریبی ها اهمیت می دهند.
عرب باغی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که توسعه استان و منطقه نیازمند همکاری صادقانه تمام مسئولین و نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی است و رسانه ای کردن بعضی اختلاف نظرها، تنها می تواند به ضرر استان و منطقه و درنهایت نظام منجر شود.
وی افزود: انکار کردن میزان سرمایه گذاری‌های خارجی در سال های اخیر و کوچک جلوه دادن آن، علاوه بر وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها، نمی تواند با اهداف توسعه ای منطقه آزاد ارس و استان همخوانی داشته باشد.
رئیس هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، در ادامه گفت: منطقه آزاد ارس، نعمت بزرگی برای استان است و اگر قدر این نعمت را ندانسته و برای توسعه آن تلاش نکنیم، در آینده پشیمان خواهیم شد.
عرب باغی اظهار کرد: بسیاری از مناطق آزاد جهان بعد از مناطق آزاد ایران تاسیس شده اند اما رشد به مراتب بیشتری داشته اند. دلیل این موضوع را باید در تفکرات نادرستی جستجو کرد که امروزه در بعضی مسئولین کشور حاکم شده است.
وی تاکید کرد: منطقه آزاد ارس هم اکنون در مسیر توسعه حرکت می کند و این حرکت زمانی می تواند شتاب بگیرد که از اختلافات جناحی دست برداشته و یک دل و یک صدا برای هموارتر کردن این مسیر تلاش کنیم.
عرب باغی با اشاره به آمار بالای گردشگران نوروزی ارس و برنامه های صورت گرفته در طول نوروز، افزود: نوروز ۹۶ نشان دهنده توسعه و امنیت در منطقه آزاد ارس بود. حضور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طول ۱۳‌روز، به طوریکه امکانات کافی رفاهی و خدماتی به این گردشگران ارائه شده و اکثریت این افراد با رضایت به شهرهای خود بازگشته اند، می تواند نشان دهنده بخشی از توسعه و توان ارس باشد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، با اشاره به مرمت تمام آثار باستانی ارس در طول ۳ سال گذشته، تاکید کرد: متاسفانه در اظهارات غیرکارشناسی و مغرضانه از مرمت کلیسای سنت استپانوس انتقاد می شود. این در حالیست که این کلیسا به ثبت جهانی رسیده است و علاوه بر اینکه رتبه اول بازدیدهای شمالغرب کشور را طی چندین سال اخیر دارد، هر ساله نیز تعداد زیادی از گردشگران خارجی از این مکان دیدن می کنند.
عرب باغی ادامه داد: علاوه بر کلیسا، تمام امامزاده های این منطقه نیز تجهیز و مرمت شده است ولی متاسفانه می خواهند، اقدامات صورت گرفته را به مردم وارونه نشان دهند.
وی ضمن تبریک سالروز ولادت امام امیرالمومنین علیه السلام، تصریح کرد: شناخت واقعی امیرالمومنین، نیاز این روزهای جامعه ماست و باید تلاش کنیم تا به کمک خواندن نهج البلاغه، فضایل حضرت علی‌(ع) را بیشتر درک کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: سیاسی کاری و عدم اعتنا به مصالح عمومی کشور برای رسیدن به اهداف جناحی، نمی تواند با تفکر امیرالمومنین‌(ع) و مظهر جوانمردی سازگار باشد. این در حالیست که شیعه حضرت علی‌(ع) باید تقوی داشته و حافظ بیت المال باشد، نه اینکه مصلحت های شخصی را هدف قرار و مصالح عمومی را نادیده بگیرد.
عرب باغی عنوان کرد: دروغ، تزویر و عوام فریبی از جمله مواردی است که نمی تواند با روح شیعه سازگار باشد و نمی توانیم دست به این اعمال‌زده و خود را شیعه علی‌(ع) بنامیم.
وی افزود: دفاع از منافع منطقه و استان، باید یکی از اهداف اصلی ما باشد و هر نوع تلاش برای توسعه استان، افزایش تولید، اشتغال و رفاه، حرکت در مسیر فکری مولای متقیان محسوب می شود.
عرب باغی با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه ورزش و تفریحات سالم، گفت: اینکه منطقه آزاد ارس در صدد تاسیس سالن ورزش های باستانی هستیم، به خاطر تزریق روحیه پهلوانی به مردم است و اگر نام حضرت علی (ع) در این مکان طنین انداز شود، از همین گودها، قهرمانان و پهلوانانی بیرون خواهند آمد تا با روحیه مردانگی مسیر توسعه کشور را هموارتر کنند.
وی اظهار کرد: ساخت سایت ورزشی و دهکده ورزشی منطقه آزاد ارس که هم اکنون در مرحله مشاوره است نیز در آینده نزدیک، زیرساخت های ورزشی منطقه را متحول خواهد کرد و باعث می شود که درآمدزایی بالایی به خاطر برگزاری رقابت های ورزشی، اردوهای آمادگی و ورود توریست های ورزشی، حاصل شود.
عرب باغی تاکید کرد: هم اکنون این زیرساخت ها در منطقه آزاد کیش و کشورهای همسایه باعث رونق اقتصادی زیادی شده است و منطقه آزاد ارس در سال های آتی می تواند با این مناطق و کشورها در زمینه جذب توریست ورزشی رقابت کند.