مواد مخدر جان ۱۵ آذربایجانی‌ را در بهار گرفت
مواد مخدر جان ۱۵ آذربایجانی‌ را در بهار گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در بهار امسال 15 نفر در استان بر اثر سو مصرف مواد جان خود را از دست دادند.

به گزارش عصرتبریز، بهرام صمدی‌راد درسه ماهه نخست امسال تعداد ۱۵ نفر در استان بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست دادند که همه جانباختگان مرد هستند.

وی افزود:  این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ نفر فوت شده بود ۲۰ نفر کاهش داشته است.

صمدی‌راد گفت: در خرداد امسال تعداد دو نفر بر اثرسوء مصرف مواد جان خود را از دست دادند که در مقایسه با خرداد سال قبل که ۱۲ نفر فوت شده بود ۱۰ نفرکاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر در بهار آذربایجان بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان باختندکل متوفیات سوء مصرف مواد در استان در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۴۵ نفر بود که ۸ نفر از آنان زن بوده است.

مرگ ۶ نفر و مصدومیت ۱۹۶ نفر در حوادث کاری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از مرگ ۶ نفر و مصدومیت ۱۹۶ نفر در حوادث کاری در استان خبر داد.

بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: در دو ماهه اول سال‌جاری ۶ نفر بر اثرحوادث کاری در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۰ نفر بود، چهار نفر کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۱۹۶ نفر نیز بر اثر حوادث کار در استان مصدوم شدند که از این تعداد هفت نفر زن و ۱۸۹ نفر مرد بودند.

صمدی‌راد اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث کاری در دو ماهه اول سال گذشته ۲۱۱ نفر بود که این آمار در دو ماهه سال‌جاری هفت درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۵ برابر با ۷۲ نفر بود که یک نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند و تعداد کل مصدومان حوادث کار نیز در سال ۹۵ برابر با یک هزار و ۲۶۲ نفر بود که از این تعداد ۳۰ نفر زن و یک‌هزار و ۲۳۲ نفر مرد بودند.

صدور۶۶ مورد مجوز سقط درمانی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از صدور۶۶ مورد مجوز سقط درمانی در بهار امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال ۹۸ نفر برای اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی در استان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد برای ۶۶ نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۸ فقره مجوزسقط صادر شده بود حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

صمدی‌راد گفت: کل مجوز صادره سقط درمانی در سال گذشته برابر با ۲۷۰ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی خرداد ماه امسال نیز از ۳۶ پرونده تشکیل شده در این زمینه به ۲۴ نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به سال گذشته در این ماه که ۲۳ مجوزسقط صادر شده بود یک مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام/