تولید مستند سرداران آذربایجان در تبریز
تولید مستند سرداران آذربایجان در تبریز
ساخت مستند تلویزیونی سرداران آذربایجان در تبریز تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش عصرتبریز، این مجموعه ۳۰ دقیقه‌ای در ۸ قسمت به دو زبان ترکی و فارسی ساخته می‌شود و موضوع آن زندگینامه، رشادت‌ها و رزم‌آوری‌ها و شهادت سرداران بزرگ و شهید آذربایجان از جمله شهیدان حمید باکری، علی تجلایی، مرتضی یاغچیان، حسن شفیع‌زاده، اسد قربانی، قاسم هریسی و برپور است.

با گذشت ۱۵ ماه از آغاز ساخت این مستند ۸۵ درصد کار تولید تمام شده است و برای نیمه دوم سال ۹۷ آماده پخش خواهد شد.

سیدمحسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، در بازدید از پشت صحنه مستند سرداران گفت: هم‌اکنون ۲۶ مستند فاخر سرداران را در دستور کار داریم که ۱۲ مستند توسط سه گروه مستندساز در حال تولید است و در آینده نزدیک ساخت ۲۶ مستند دیگر آغاز خواهد شد و قصد داریم تا دو سال آینده در این مستند‌ها به بازسازی زندگی، رزم‌آوری و شهادت ۵۲ سردار شهید استان بپردازیم.

وی افزود: یک سریال فاخر درباره شهید بزرگوار علی تجلایی نیز در دست تولید داریم که از کارهای ماندگار صدا و سیمای استان خواهد بود.

لطیفی خاطرنشان کرد: دوران طلایی دفاع مقدس و آموزه‌ها، رشادت‌ها‌ی ایثارگران، جانبازان و شهدا دورانی پرافتخار در تاریخ کشورمان است که یادآوری و زنده نگه داشتن رزم‌آوری‌های این دوران تکلیفی همگانی است.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی نیز از رسالت خویش غفلت نکرده و تلاش دارد با برنامه‌سازی‌های مختلف نسل جوان‌مان را با این گنجینه‌ی تاریخی آشنا کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رسانه ملی وظیفه دارد دوران دفاع مقدس را که نسل‌های جدید ما با آن نا آشنا هستند به نحو شایسته‌ای به تصویر بکشد که در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

سردار عباسقلی‌زاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا زنده نگه داشتن نظام انقلاب اسلامی و زحمات شهدا، رزمندگان و ایثارگران است که امنیت کنونی را مدیون آنان هستیم.

وی افزود: سپاه نیز آمادگی دارد تمام توان و مقدورات و امکانات خود را برای همکاری در زمینه برنامه‌سازی برای دفاع مقدس و انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان در اختیار برنامه‌سازان صدا و سیمای استان قرار دهد.

تهیه‌کننده مستند سرداران سالار حیدر نژاد، کارگردان یونس مقدم، تصویر بردار محمد جلیلی، تدوینگر بهزاد شاهدی و مدیر تولید آن صمد برزگر است و در تولید این مستند بازیگران بومی ایفای نقش می‌کنند.

مجموعه ۳۰ دقیقه‌ای سردران آذربایجان در ۸ قسمت به دو زبان ترکی و فارسی ساخته می‌شود.