کاخ سفید: ترامپ در راهبرد جدیدش در قبال تهران، بازرسی از مراکز نظامی ایران و افزایش فشار بر سپاه را خواستار می‌شود
کاخ سفید: ترامپ در راهبرد جدیدش در قبال تهران، بازرسی از مراکز نظامی ایران و افزایش فشار بر سپاه را خواستار می‌شود
کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا درباره راهبرد جدید این کشور علیه ایران، خواستار تشدید نظارت بر تعهدات تهران و بازرسی از مراکز نظامی این کشور می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شامگاه امروز جمعه بدون تایید یا تایید نکردن ادامه پایبندی واشنگتن به توافق هسته‌ای خواستار تشدید نظارت بر تعهدات ایران و بازرسی از مراکز نظامی این کشور در چارچوب برجام خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید صبح جمعه در بیانیه‌ای رئوس کلی استراتژی ترامپ درباره ایران را اعلام کرد. بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور آمریکا، جمعه شب در سخنرانی خود درباره رویکرد‌های جدید دولتش در قبال ایران با انتقاد شدید از سپاه پاسداران، خواستار افزایش فشار بر تهران برای توقف اقدامات «مخرب» در منطقه خواهد شد.

بنا بر متن این بیانیه، ترامپ، پایبندی نبودن آمریکا به برجام را اعلام نخواهد کرد و در مقابل خواستار تشدید نظارت بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود خواهد شد. به علاوه، رئیس جمهور آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خواهد خواست تا از مراکز نظامی ایران بازدید کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از ایران را به دلیل آنچه نقض حقوق شهروندان این کشور خوانده شده است، انتقاد می‌کند.

دونالد ترامپ همچنین با انتقاد شدید از رویکرد دولت باراک اوباما درباره ایران و منطقه، بر حمایت از متحدان سنتی آمریکا در خاورمیانه به‌عنوان سپری در برابر اقدامات «مخرب» ایران پافشاری خواهد کرد. او همچنین از نقش سپاه پاسداران در جنگ علیه گروه تروریستی انتقاد خواهد کرد.

بنا به ادعای کاخ سفید، متحدان جهانی آمریکا موافقت خود را با دیدگاه‌های ترامپ درباره سپاه پاسداران و آنچه سیاست‌های مخرب ایران در منطقه خوانده شده است، ابراز کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است اقدامات ایران هر آنچه برجام درصدد بود به «صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» منجر شود، را از بین برده است و آمریکا تمام مسیرها را به سوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را خواهد بست.

همچنین این بیانیه مدعی شده است ایران علنا اعلام کرده است که اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی خود را به بازرسان آژانس نمی‌دهد. این بی‌توجهی به تعهدات برجامی ایران و پروتکل الحاقی است.