دریاچه ارومیه اسیر کشمکش های سیاسی/ امضا به شرط احیا!
دریاچه ارومیه اسیر کشمکش های سیاسی/ امضا به شرط احیا!
خشک شدن دریاچه ارومیه، قصه این دولت و آن دولت نیست، حتی آن موقع که نادر قاضی پور، نماینده ارومیه گفت تقصیر آن دولت نیست و حتی الان که می گوید تقصیر این دولت است!

قصه از هر کجا شروع شده باشد، فرقی نمی کند، زنگ های خطر خیلی وقت است برای محیط زیست ایران به صدا درآمده است. خیلی پیش از آنکه دولت یازدهم و دوازدهم روی کار بیاید، در مظان اتهام قرار بگیرد و ۱۱۸ نماینده مجلس برای سئوال از رئیس جمهور نامه بنویسند که چرا برای احیای دریاچه اقدام عملیاتی نکرده است؟

“با داد و بیداد، مشاجره و اتهام زدن به همدیگر خشکسالی حل نخواهد شد” پزشکیان، در مورد دلایل امضا نکردن طرح سوال از رئیس جمهور می‌گوید: من نامه را امضا نکردم چرا که معتقد هستم دولت در حال تلاش و کار کردن در این زمینه است.

سیدهادی بهادری دیگر نماینده منتقد نامه اخیر است، وی در این رابطه می‌گوید: متن نامه اخیر برخی نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه منصفانه نیست.

معصومه اقاپور معتقد است: از طراحان این سئوال می‌پرسم، آیا دریاچه ارومیه در ۴ سال خشک شده که انتظار داشته باشید در ۴ سال احیا شود؟ حداقل در یک بازه زمانی ۲۰ ساله دریاچه ارومیه به شکل کنونی رسیده است، اینکه چوب لای چرخ دولت بگذاریم، مشکل حل می‎شود؟