رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی: فرهنگسرای رسانه در شهر اولین ها راه اندازی شود
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی: فرهنگسرای رسانه در شهر اولین ها راه اندازی شود
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی از منتخبان شورای پنجم تبریز خواست تا نمایندگان تشکل های رسانه ای را اعضای افتخاری پارلمان شهری منظور و محسوب کنند.

عصر: رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی از منتخبان شورای پنجم تبریز خواست تا نمایندگان تشکل های رسانه ای را اعضای افتخاری پارلمان شهری منظور و محسوب کنند.

 

کارگروه ویژه ای برای آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و رسانه ای تشکیل شود

اسد فلاح در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیران و مسوولان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی و تشکل های رسانه ای، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به رویکرد مشترک خانه مطبوعات و شورای شهر تبریز مبنی بر افزایش سطح تعاملات و همکاری های فیمابین، پیشنهاد می شود کارگروه ویژه ای برای آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی و رسانه ای با همکاری کمیسیون فرهنگی شورا تشکیل و جلسات منظمی را تا حصول شرایط مطلوب و مورد انتظار، پیگیری و برگزار کند.

 

جایگاه فراگیر و نقش خانه مطبوعات در سپهر رسانه ای کشور حائزاهمیت است

وی افزود: جایگاه فراگیر و ماموریت های خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل مورد تایید و دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستند به اساسنامه آن و همچنین ابلاغیه اخیر معاونت مطبوعات این وزارتخانه خطاب به استانداران محترم استانهای سراسر کشور، بوده و بیانگر نقش حائزاهمیت خانه مطبوعات در سپهر رسانه ای کشور است.

 

سهم خاص و ظرفیت مهم رسانه ها در رویداد فراملی تبریز ۲۰۱۸ نباید، بیش از این مغفول واقع شود

فلاح ادامه داد: شهرداری تبریز، مسوولیت کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات رویداد تبریز ۲۰۱۸ را برعهده دارد لذا انتظار می رود نمایندگان تشکل های رسانه ای بویژه خانه مطبوعات استان، بعنوان اعضای اصلی این کمیته دعوت به همکاری شوند تا دیگر منبعد شاهد این واقعیت تلخ نباشیم که سهم خاص و ظرفیت مهم رسانه ها برای این رویداد فراملی، بیش از این، مغفول واقع شود.

 

خواهان رفع هرگونه تبعیض بین رسانه ها و تشکل های مربوطه هستیم

رییس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با نقد چالش های فراروی رسانه ها بواسطه عملکرد عده قلیلی از مسوولان، خواستار رفع هرگونه تبعیض بین رسانه ها و تشکل های مربوطه، در دوره پنجم شورای شهر تبریز شد.

 

شورا، اتاق شیشه ای منتخبان مردم باشد

اسد فلاح، با یادآوری محوریت شعارهای انتخاباتی اکثریت منتخبان شورای پنجم تبریز مبنی بر “شفافیت و مبارزه با فساد”، بر ضرورت اجرایی شدن این شعارها با عینیت یافتن شورا به ” اتاق شیشه ای منتخبان مردم” در پارلمان شهری، تاکید کرد.

 

بسته حمایتی شورانشینان از رسانه ها تدوین و تعریف شود

وی، همچنین پیشنهاد تدوین و تعریف بسته حمایتی شورانشینان از رسانه ها با رویکرد تامین بخشی از اقلام فرهنگی سبد خانوار شهروندان را، در راستای برنامه “توسعه فرهنگی و ارتقای آگاهی رسانه ای” مطرح کرد و افزود: در صورت تعامل و اشتراک عمل اعضای شورای پنجم، اتاق شیشه ای شورای شهر تبریز می تواند ناظر و شامل بر حضور حداکثری اصحاب رسانه بعنوان نمایندگان افکار عمومی باشد.

 

طرح اتاق های فکر رسانه توسط شورا و شهرداری عملیاتی شود

اسد فلاح در بخش پایانی سخنان خود خواهان بررسی طرح فعالسازی “اتاق های فکر رسانه” در سطح شهرداری مرکز، شورای شهر، مناطق دهگانه شهرداری های کلانشهر تبریز و سازمان های تابعه شد.

فرهنگسرای رسانه در شهر “اولین ها” راه اندازی شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مهم و اصلی خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی از شورا و مدیریت شهری تبریز، تعیین و نامگذاری مکانی مناسب بعنوان فرهنگسرای رسانه ـ با مدیریت و متولی گری مشترک خانه مطبوعات و شهرداری تبریز ـ در شهر “اولین ها” است.